نخستین دوره جشنواره جام «خوشه‌چین» در ارومیه آغاز به کار کرد


نخستین دوره جشنواره جام «خوشه‌چین» در ارومیه آغاز به کار کرد

ارومیه- ایرنا- نخستین دوره جشنواره جام «خوشه‌چین» امروز /پنجشنبه/ با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه با روشن شدن مشعل این جشنواره آغاز به کار کرد.

دبیر هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی آذربایجان‌غربی به ایرنا گفت: در جشنواره جام «خوشه‌چین» ۳۵۰ نفر از ۶ استان منطقه 3 کشور حضور دارند که به مدت سه روز در 6 رشته ورزشی در این شهرستان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

ابراهیم بهجت افزود: مسابقات ورزشی این جشنواره به طور رسمی با حضور تیم‌هایی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، آذربایجان‌غربی و گیلان در پنج سالن ورزشی شهر ارومیه برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: جام «خوشه‌چین» در ۲ بخش دختران و پسران کمتر از ۱۸ سال در رشته‌های چوب‌کشی، طناب‌کشی، فوتسال پنج‌نفره، والیبال سه‌نفره، هفت‌سنگ مهارتی و دو و میدانی در سالن‌های ورزشی غدیر، شهید رجایی، شهید عطایی، شهید باکری، خانه جوان و سالن دو و میدانی ارومیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات از صبح امروز پنج‌شنبه در رشته‌های فوتسال و والیبال آغاز شد.

«بهجت» بیان کرد: این جشنواره با هدف توسعه ورزش همگانی و ثبت توانمندی‌های ورزشی در جوامع روستایی و عشایری برگزار می‌شود و نفرات و تیم‌های برتر مناطق پنج‌گانه به المپیاد جام «خوشه‌چین» کشور راه می‌یابند.

وی افزود: پیشتر بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی این جشنواره قرار بود از روز ۲۹ مردادماه در ارومیه آغاز شود که به دلیل آماده نبودن تیم‌های کردستان و گیلان لغو و به آبان ماه جاری موکول شد.

در این جشنواره پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی، پرچم سه رنگ ایران به همراه پرچم نخستین دوره جشنواره جام خوشه چین توسط ورزشکاران دختر خردسال شهر ارومیه به اهتزاز درآمد و مشعل این مسابقات نیز توسط «سمیه محمدزاده» قهرمان مسابقات روستایی کشور در میان تشویق حاضران در سالن غدیر روشن شد.

این مراسم با حضور تیم‌های شرکت کننده و عموم مردم با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح و موسیقی و آیین‌های سنتی ادامه یافت.

در حاشیه این جشنواره معاون وزیر ورزش و جوانان از دستاوردهای سنتی و محلی استان شامل غذاهای سنتی، محصولات و صنایع دستی و پخت نان محلی بازدید کرد.

بیش از ۱۵۰ نوع بازی سنتی در ایران وجود دارد که به مرور زمان و تغییر شیوه‌های زندگی، نسل امروز با بسیاری از آن‌ها بیگانه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در