فرود گونه نادر از غاز پیشانی سفید در تالاب‌های مغان


فرود گونه نادر از غاز پیشانی سفید در تالاب‌های مغان

اردبیل - ایرنا - تالاب‌های منطقه گرمسیری مغان استان اردبیل با شروع بارش های پاییزی و حاکمیت سرما و در روسیه و شمال اروپا میزبان گونه نادر و مورد حمایت غاز پیشانی سفید است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی پارس‌آباد روز پنجشنبه در بازدید از تالاب‌های مغان با اشاره به آغاز فصل مهاجرت پرندگان گفت: غاز پیشانی سفید کوچک از جمله گونه‌های حفاظت شده جهانی است و در حال حاضر جهت حفاظت از آن کارگروهی بین‌المللی به نام کارگروه حفاظت و تدوین برنامه عمل‌گونه غاز پیشانی سفید کوچک زیر نظر موافقتنامه پرندگان آبی مهاجر آفریقا- اوراسیا (UNEP/AEWA) تشکیل شده که وضعیت آن را در سطح جهان بررسی می‌کند.

هاشم میرزادنژاد افزود: در روزهای گذشته جمعیت قابل توجهی از این گونه در تالاب های این شهرستان فرود آمده اند.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت تعداد زیادی از گونه‌های مختلف پرنده، تالاب‌ها و آب‌بندها و مزارع کشاورزی پارس‌آباد را برای زمستان‌گذرانی انتخاب می‌کنند.

شهرستان پارس‌آباد در شمال اردبیل به عنوان نخستین شهرستان در مسیر کریدور مهاجرت پرندگان قرار گرفته و تعداد کثیری از گونه‌های مختلف پرنده در تالاب‌ها، آب‌بندها، شالیزارها، حاشیه رودخانه‌ها و مزارع این شهرستان برای استراحت و زمستان‌گذرانی فرود می‌آیند.

غاز خاکستری ، غاز پیشانی سفید کوچک و بزرگ ، خوتکا ، اردک سر سبز ، اردک ارده‌ای ، اردک سرحنایی، کفچه نوک ، کشیم کوچک ، چنگر ، باکلان کوچک، باکلان بزرگ، سهره، حواصیل و بوتیمار ‌پیش قراولان پرندگان مهاجر به منطقه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس