::یزدانی- تعویق مجدد اعلام نتایج انتخابات افغانستان 


::یزدانی- تعویق مجدد اعلام نتایج انتخابات افغانستان 

کمیسیون انتخابات افغانستان بارهم نتوانست نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را در زمان تعیین شده، اعلام کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بار دیگر به تعویق افتاد. نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود، بیست وسوم آبان ماه اعلام شود، به دلیل تنش بر سر چگونگی بازشماری و بازرسی بیش از هشت هزار شعبه رای گیری و سپس توقف روند بازشماری بار دیگر به تعویق افتاد. کمیسیون انتخابات افغانستان پیشتر هم به این دلیل که در زمان مشخص شده قبلی یعنی بیست و هفتم مهرماه نتوانسته بود نتایج ابتدایی انتخابات افغانستان را اعلام کند، از مردم عذرخواهی کرده بود.
"افتخاری" سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان امروز گفت: کمیسیون زمانی نتوانست به وعده خود عمل کند که شماری از ستاد‌های انتخاباتی به روند بازشماری آرا اعتراض و دفاتر منطقه‌ای کمیسیون انتخابات را مسدود کردند. افتخاری افزود: برای ادامه فرایند بازشماری با ستاد‌های انتخاباتی در حال رایزنی هستیم.
با این‌حال "همایون‌جریر" ناظر یکی از ستاد‌های انتخاباتی گفت: تا قبل از جدا شدن آرای پاک از باطل، روند بازشماری را قبول نخواهیم‌کرد. اعتراض نامزدان‌معترض به حدود ۳۰۰ هزار رای و دو هزار شعبه اخذ رای بدون اطلاعات بایومتریکی است. هنوز کمیسیون انتخابات افغانستان زمان جدید برای اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری را تعیین نکرده است. انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ششم مهرماه امسال برگزار شد. در این انتخابات کمتر از دو میلیون نفر شرکت کردند.

باصداها:
۱-حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان
۲-همایون جریر-ناظر یکی از ستاد‌های انتخاباتی
۳- علی افتخاری -سخنگوی کمیسیون انتخابات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !