سرمایه‌گذاری بدون ظرفیت سنجی منابع طبیعی را نابود می‌کند


سرمایه‌گذاری بدون ظرفیت سنجی منابع طبیعی را نابود می‌کند

قزوین - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف استان قزوین بدون توجه به ظرفیت‌های طبیعی به نابودی و هدر رفت منابع طبیعی منجر می‌شود.

علی اکبر اسداللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر واگذاری اراضی ملی به متقاضیان سرمایه‌گذاری بدون ظرفیت سنجی و حفظ منابع طبیعی صورت پذیرد، در آینده‌ای نزدیک باید شاهد پایان مراتع، جنگل‌ها و منابع طبیعی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای باید برای منابع طبیعی لحاظ کرد، گفت: گرچه قانون و فضای اقتصادی کشور به سمت تسهیل و جذب سرمایه‌گذاری پیش رفته است، اما نباید اجازه دهیم با واگذاری مناطق مختلف به سرمایه‌گذاران دشت قزوین تخریب شود.

اسداللهی تصریح کرد: طرح سرمایه‌گذاری برای پرورش الاغ در استان قزوین نیازمند ۷۰۰ هکتار اراضی ملی بود که همان موقع اعلام کردیم واگذاری چنین مساحتی باعث از بین رفتن مرتع و بیابانی شدن این استان می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: در صورت وجود سرمایه گذار واقعی که اهلیت آن مورد تایید واقع شده باشد، تمام تلاش خودمان را به کار می‌گیریم تا زمان فرآیند اعطای مجوز کاهش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین خاطرنشان کرد: این استان در حال حاضر با چندین چالش از قبیل کمبود منابع آبی، روند رو به رشد بیابانی شدن و از بین رفتن مراتع روبرو است که باید در این رابطه سرمایه‌گذاری باید متناسب با وضعیت کنونی توسعه یابد.

حدود ۶۰ درصد از مساحت استان قزوین را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک