سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌ها به موقع پرداخت شود


سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌ها به موقع پرداخت شود

ایرنا نوشت: فرماندار خداآفرین فعالیت حوزه کتاب و کتابخانه های این شهرستان را مطلوب دانست و تاکید کرد: نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از شهرداری ها جهت هزینه های جاری باید به موقع واریز شود .

فرماندار خداآفرین با اشاره به کارکرد آموزشی واجتماعی کتابخانه ها در کنار امانت محور بودن آن گفت : با تعامل بین ادارات ,بویژه دانش آموزان ودانشجویان با کتابخانه های عمومی فعالیت وعملکرد این حوزه مطلوب است .
علی امیری راد روز پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گفت: بهسازی و مناسب سازی محوطه و فضای سبز کتابخانه به روز رسانی کتابها و بهبود فضای مجازی از جمله عوامل ترغیب افراد به سوی کتاب و کتابخوانی است .

وی با بیان اینکه تعداد دوباب کتابخانه عمومی درشهرستان با مجموع ۳۲ هزار و۴۲۷جلد کتاب و با ۳۱۸عضو فعال وجود دارد، گفت: براساس شاخصها برای هر یکصد ایرانی باید ۸متر مربع فضای کتابخوانی وجود داشته باشد که این مقدار در خداآفرین ۴۱۶متر برای کل شهروندان است .

فرماندار خداآفرین اعلام کرد: نواختن زنگ کتاب ساعت ۹صبح روز شنبه ۲۵آبان ماه در مدرسه شهید بهروزی خمارلو ، حضور و بازدید اعضای شورای اداری از کتابخانه عمومی خمارلو ، تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی ، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان است .

بر اساس این گزارش، از ۲۴تا ۳۰آبان ماه بعنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

جمعیت خداآفرین در حدود ۵۰ هزار نفر است.

46

کد خبر 1321108

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...