نبرد سوسمارهای غول پیکر کومودو برای اثبات برتری | فیلم


کومودوها می‌توانند با زندگی در محیط‌های مختلف کنار بیایند. تنها چیزی که لازم دارند گرمای زیاد است که معمولا درجه حرارت برای کومودوها باید بیشتر از 35 درجه سانتی‌گراد باشد. کومودوها خانه خود را در درون زمین انتخاب می‌کنند. این نوع لانه دو مزیت دارد. مزیت اول این است که در طول شب بدن آن‌ها گرم باقی می‌ماند و مزیت دوم این است که همین لانه در طول...

کومودوها می‌توانند با زندگی در محیط‌های مختلف کنار بیایند. تنها چیزی که لازم دارند گرمای زیاد است که معمولا درجه حرارت برای کومودوها باید بیشتر از ۳۵ درجه سانتی‌گراد باشد. کومودوها خانه خود را در درون زمین انتخاب می‌کنند. این نوع لانه دو مزیت دارد. مزیت اول این است که در طول شب بدن آن‌ها گرم باقی می‌ماند و مزیت دوم این است که همین لانه در طول روز در صورت نیاز بدن آن‌ها را خنک می‌کند.کومودوها بسیار با یکدیگر می‌جنگند. جالب اینجا است که این خزندگان در هنگام مبارزه با یکدیگر، به دفعات همدیگر را گاز می‌گیرند اما بزاق خطرناکشان بر روی یکدیگر هیچ تاثیری نمی‌گذارد! به نظر می‌رسد که اژدهای کومودو در برابر زهر بزاق خود و هم نوعانش ایمن است!

بزاق اژدهای کومودو بسیار سمی است! بزاق این خزنده ۵۰ نوع باکتری مختلف را در خود دارد و تنها یک گاز کافی است تا بزاق این خزنده با خون طعمه مخلوط شده و شکار مسموم شود.تحقیقات جدید نشان داده‌اند که بزاق این جانور در کنار باکتری‌هایش، یک زهر قوی هم در خود دارد که به هنگام گاز گرفتن این زهر همراه با بزاق وارد بدن طعمه می‌شود.اگر طعمه‌ای پس از این که توسط یک اژدهای کومودو گاز گرفته شد فرار کند، به دلیل سمی بودن بزاق کومودو، طعمه نهایتا پس از بیست و چهار ساعت می‌میرد!

از آنجایی که این جانوران خونسرد هستند، آن‌ها بیشتر وقت خود را در مقابل خورشید می‌گذرانند تا گرمای بدنشان حفظ شود. در طول فصول بارانی، اژدهای کومودو در لانه خود در زیر زمین می‌ماند تا گرمای بدنش از دست نرود.این خزندگان شناگران بسیار ماهری هستند. آن‌ها می‌توانند فاصله بین دو جزیره را شنا کنند!

اژدهای کومودو ماده می‌تواند بین ۱۵ تا ۳۰ عدد تخم بگذارد. تخم این جانوران شبیه بادکنکی است که پر از آب شده است! فرزندان از دندان خاصی که “egg tooth” نام دارد استفاده می‌کنند و تخم را می‌شکنند. فرزندان پس از متولد شدن تا مدتی بر روی درخت زندگی می‌کنند تا اژدهایان کومودو بالغ نتوانند آن‌ها را بخورند. اژدهای کومودو نمی‌تواند از درخت بالا برود.

منبع: کجارو

(۱۰۲۵)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا