وزنه‌برداری در همه کشورها با محدودیت مواجه است


وزنه‌برداری در همه کشورها با محدودیت مواجه است

نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: این رشته در همه کشورها با محدودیت‌ مواجه است و این محدودیت‌ها مختص ایران نیست.

داوود باقری ظهر امروز در مجمع سالیانه هیئت وزنه‌برداری استان زنجان که در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های این فدراسیون در برهه کنونی، بحث استعدادیابی است، افزود: استعدادیابی از آن جهت برای فدراسیون وزنه‌برداری و در کل همه فدراسیون‌ها حائز اهمیت است که باعث ایجاد فرصت برابر جهت رشد به ورزشکاران را می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بسترهایی که باعث موفقیت‌های روزافزون برای وزنه‌برداری شده، موضوع برخورد با مصرف آنتی‌دوپیینگ‌ها بوده است، تصریح کرد: در زمینه برخورد با مصرف آنتی‌دوپینگ‌ها، فدراسیون وزنه‌برداری با هیچ‌کس تعارف و شوخی نداشته و در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد و معتقد است با تداوم این روند بوده که امروز ورزش ایران پاک بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه برخورد با مصرف آنتی‌دوپینگ‌ها نمونه بارز فراهم کردن بسترهای ایجاد فرصت برابر برای ورزشکاران است، ادامه داد: در همین راستا هیچ نمونه‌ای را بدون اینکه ارزیابی کنیم، حذف نمی‌کنیم و همین مسئله باعث شده است که برخورد با این موضوع تا به امروز به جد دنبال شده و تداوم داشته باشد.

باقری با تاکید بر اینکه وزنه‌برداری باید نقش خود را با فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه ایفا کرده و مسائل فرهنگی و احلاقی جای خود را بازیابی کند، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که فدراسیون وزنه‌برداری در راستای توسعه بیش از پیش این رشته انجام داده، امضای تفاهم‌نامه با بنیاد برکت در راستای تحویل دادن ۱۰۰ خانه وزنه‌برداری به مناطق محروم تا پایان امسال است.

دبیر هیئت وزنه‌برداری استان زنجان نیز در ادامه این مجمع با بیان اینکه موفقیت‌های به دست آمده در این هیئت، در سایه تعامل و همدلی همه اعضای هیئت محقق شده است، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه دانش‌افزایی داوران و مربیان این رشته در استان انجام شده است و معتقدیم تداوم این امر می‌تواند موفقیت‌های وزنه‌برداری زنجان را دوچندان کند.

داوود وثیق همچنین از حضور ورزشکاران زنجان در تیم‌ملی وزنه‌برداری را یک موفقیت بزرگ برای این رشته در استان دانست و خاطرنشان کرد: کسب سه مدال طلا توسط حسین سلطانی و سه مدال برنز توسط امیر عزیزیدر رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا و ... را باید جزو افتخارات وزنه‌برداری زنجان در برهه کنونی دانست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک