دشمن نمی خواهد حکومت شیعه موفق شود


دشمن نمی خواهد حکومت شیعه موفق شود

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان با بیان اینکه دشمن نمی خواهد حکومت شیعه موفق شود، گفت: تکلیف امروز این است که بتوانیم مملکت مان را اداره کنیم و به مردم خدمت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین گرجی ظهر امروز پنجشنبه در آیین تجلیل از پرچم داران حماسه حسینی در خمینی شهر، حضور در هیئت مذهبی و خدمت را نوعی هدیه و لطف الهی دانست و اظهار کرد: زیر پرچم امام حسین (ع) بودن لیاقت می خواهد. ‌ خمینی شهر در راهپیمایی اربعین یکی از فعالترین شهرستان های استان بود.

وی آفت مذهبی ها را تکبر و غرور عنوان کرد و گفت: در این دستگاه دل شکسته و تواضع و اخلاص می خرند. دو چیز پیامبر (ص) را در انجام رسالتش موفق کرد؛ نخست رحمت خداوند و دیگری حسن خلق وی است.

به گزارش ایسنا، مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان با اشاره به آیات قرآن، اظهار کرد: رحمت خدا برای نیکوکاران است. برخی از مداحان و پیرغلامان که خانه نشین شده اند، را سر بزنید و از آنها عیادت کنید و هیئت خود را به نور آیات خداوند منور کنید و معارف اهل بیت (ع) را بازگو کنید تا بصیرت و آگاهی ایجاد شود. دشمن نمی خواهد حکومت شیعه موفق شود.

وی با تاکید اهمیت رسیدگی به فقرا، گفت: بعد از ایام عزاداری امام حسین (ع) باید ببینیم که چقدر حسینی شده ایم. چقدر به فقرا کمک می کنیم و به آبروی مردم بها می دهیم؟ تکلیف امروز این است که بتوانیم مملکت مان را اداره کنیم و به مردم خدمت کنیم.

تعداد بالای هیئت های مذهبی در خمینی شهر

فرماندار شهرستان خمینی شهر نیز در این مراسم، گفت: اینجا خمینی شهر، سرزمین عاشقان امام حسین(ع)، سرزمین شهدا و جانبازان و مردمان ولایت مدار و پایبند به نظام و رهبری است.

محمود مسلم زاده با اشاره به ظرفیت های بالای شهرستان خمینی شهر، تعداد هیئت های مذهبی شهرستان را ۳۳۰ هیئت اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۸۰ هیئت به ثبت رسیده و بقیع تا پایان سال ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد بالای مداحان شهرستان، گفت: ۴۸۰ مداح مرد و ۱۲۵ مداح زن و همچنین ۶۰ شاعر آیینی در این شهرستان فعال هستند، همچنین ۳۳۲ گذر فعال و ۱۱۴ دسته عزاداری داریم.

فرماندار خمینی شهر، آمار گروه های تعزیه شهرستان را ۳۴ گروه عنوان کرد و افزود: در ایام عزاداری امام حسین (ع) بیش از ۸۰ مجلس تعزیه در شهر برگزار شد، کاروان هشتم محرم خمینی شهر نیز بزرگترین کاروان ایران است.

وی با تاکید بر حسینی بودن شهر خمینی شهر، گفت: در ایام عزاداری محرم و صفر هشت پایگاه انتقال خون در شهر مستقر بودند و بالاترین آمار اهدای خون را در استان داشته ایم.

هیئت های مذهبی سیاست زده نیستند

رئیس اداره تبلیغات شهرستان خمینی شهر نیز در این آیین با بیان اینکه هیئت مذهبی به عنوان یکی از ارکان های قدرتمند و کارکردهای فرعی شامل کارکرد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و هنری است، اظهار کرد: هیئت مذهبی سیاست زده نیست، اما اصل حرکت امام حسین(ع) حرکتی سیاسی بود.

حجت الاسلام والمسلمین کوچکی افزود: روحیه شهادت طلبی، فرهنگ عاشورایی است و هیئت مذهبی اصلی ترین نقش را در تبیین فرهنگ عاشورایی دارند. این هیئت ها عظیم ترین سرمایه جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: نقش بی بدیل این هئیت ها در حفظ بنیان دینی و اهداف انقلاب اسلامی و حفظ کیان انقلاب بر کسی پوشیده نیست، به همین علت حفظ هیئت مذهبی حائز اهمیت است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا