تجهیزات کارگاهی از حریم و بستر رودخانه های لرستان باید خارج شوند


تجهیزات کارگاهی از حریم و بستر رودخانه های لرستان باید خارج شوند

خرم‎آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان؛ پیمانکاران نسبت به خارج کردن تجهیزات عمرانی از بستر و حریم رودخانه ها اقدام کنند.

به گزارش ایرنا رضا میرزایی روز پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان افزود: این هشدار باید توسط پیمانکاران سازه های تخریب شده از سیل از جمله دیواره های ساحلی؛ پل ها و ساماندهی رودخانه ها جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه متوسط میزان بارش های استان ۳۰ تا ۵۰ میلی متر در هفته آینده پیش بینی شده اظهار داشت: در حال حاضر دبی رودخانه خرم آباد یک متر مکعب بر ثانیه است که پیش بینی می شود هفته آینده به ۳۰ متر مکعب افزایش یابد.

وی ادامه داد: همچنین پیش بینی دبی رودخانه های کرگانه از محل ورودی؛ رود قسمت خیابان علوی و کاکاشرف (پل ماسور) به ترتیب ۲۶؛ ۶۱ و ۴۲ مترمکعب بر ثانیه است و دبی مادیان رود نیز به ۷۹ مترمکعب بر ثانیه خواهد رسید.

میرزایی با اشاره به اینکه اکنون دبی پایه رودخانه کشکان ۲۹ متر مکعب بر ثانیه است گفت: چنانچه بارش ها در بیشترین میزان به ۶۰ میلی متر بر ثانیه برسد دبی کشکان نیز به ۷۷۱ متر مکعب بر ثانیه افزایش می یابد.

بر اساس اعلام هواشناسی؛ بارش های پراکنده از امروز در لرستان آغاز می شود و یکشنبه هفته آینده تا دوشنبه شب به بیشترین میزان می رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد