اولویت امروز، توسعه وزنه‌برداری در شهرستان‌ها است


اولویت امروز، توسعه وزنه‌برداری در شهرستان‌ها است

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تاکید کرد: یکی از اولویت‌های امروز در رشته وزنه‌برداری، توسعه این رشته ورزشی در شهرستان‌ها است.

علی خلیلی ظهر امروز در مجمع سالیانه هیئت وزنه‌برداری استان زنجان که با حضور نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های امروز در حوزه ورزش، بحث سالن‌های ورزشی است، گفت: وجود زیرساخت‌های ورزشی یکی از اولویت‌های اصلی در این حوزه است، بنابراین برای هیئت وزنه‌برداری نیز با وجود اینکه نمی‌توانیم سالن رایگان در اختیارشان قرار دهیم اما تلاش می‌کنیم این کار با هزینه کم‌تری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زنجان جزو استان‌هایی است که در زمینه وزنه‌برداری از استعدادهای خوبی برخوردار است، افزود: وزنه‌برداری زنجان جزو هیئت‌های موفق استان به‌شمار می‌رود؛ چرا که در امر استعدادیابی کارهای ارزنده و ارزشمندی انجام داده و امروز ثمره این اقدامات را به حضور ورزشکاران استان در اردوهای مختلف و مهم‌تر از همه کسب مدال‌های مختلف در رقابت‌های برون‌مرزی و ... به عینه می‌بینیم که تداوم‌بخش این اقدامات، تلاش بیشتر در حوزه استعدادیابی است.

این مسئول با اشاره به اینکه موفقیت‌ها کسب شده توسط هیئت وزنه‌برداری استان، باعث شده است که این رشته در سطح کشور به یکی از قطب‌های اصلی تبدیل شود، تصریح کرد: تمرکززدایی، یکی از اولویت‌های اصلی این هیئت باشد؛ چرا که معتقدیم زنجان در رشته وزنه‌برداری از استعدادهای زیادی برخوردار بوده و می‌توان با اهتمام بیشتر به این موضوع و در کنار آن، تداوم بخشیدن به امر استعدادیابی، میِ‌توان جایگاهی را که وزنه‌برداری زنجان به دست آورده است را تداوم بخشید.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان زنجان نیز در ادامه این مجمع، با تاکید بر اینکه یکی از تاکیدات همیشگی این هیئت، برخورداری از تجربه پیشکسوتان و برخورداری از نگاه فرهنگی به مقوله ورزش است، اظهار کرد: بی‌شک، هیئت وزنه‌برداری استان زنجان با توج به نوع نگاهی که در عرصه ورزش داشته و دارد، به هیچ وجه اجازه تک‌روی را در این هیئت به هیچ‌کس نخواهیم داد؛ چرا که معتقدیم در بحث کسب موفقیت، کار گروهی و برخورداری از همه ظرفیت‌ها حرف اول را می‌زند.

سعید امیدی از مقوله استعدادیابی به‌عنوان یکی از موارد مورد توجه این هیئت دانست و با بیان اینکه در راستای انجام استعدادیابی به معنای واقعی کلمه، با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهبود این روند باشیم، بیان کرد: هیئت وزنه‌برداری استان برای پیشبرد اهداف خود، چند مسیر را تعیین کرده است که یکی از این مسیرها مربوط به مقوله استعدادیابی در مناطق روستایی است. اقدام مهم دیگر این هیئت نیز راه‌اندازی و فعال کردن هیئت‌های شهرستانی در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در این مناطق است.

وی از حضور مربیان زنجانی در این رشته به‌عنوان یکی از مطالبات جدی هیئت وزنه‌برداری استان دانست و خاطرنشان کرد: هیئت وزنه‌برداری استان برای اینکه بتواند به اهداف بلندمدت خود دست یابد، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده که یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها، حضور حداقل یک ورزشکار در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ است که تحقق این امر دور از دسترس نبوده و نیازمند حمایت از سوی فدراسیون است؛ چرا که معتقدیم وزنه‌برداری زنجان از وجود ظرفیت‌های ارزشمند بهره می‌برد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا