مقام چینی: پکن همواره از ایران حمایت می کند


مقام چینی: پکن همواره از ایران حمایت می کند

پکن- ایرنا- وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین گفت که پکن همواره از ایران برای دفاع از حقوق خود حمایت می کند و در راستای روابط راهبردی دو کشور حرکت خواهد کرد.

«سون تائو» وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین امروز پنجشنبه در دیدار «سورنا ستاری» معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با وی در شنژن چین ضمن تشکر از مهمان نوازی ایران در سفر اخیرش به تهران گفت: چین و ایران ظرفیت های زیادی برای همکاری دارند و در هر شرایطی دوستان مطمئنی برای یکدیگر هستند.

وی با اشاره به بازدید خود در سفر به تهران از پارک فناوری پردیس گفت: ‎سطح علم و فناوری ایران بسیار خوب بوده و نشانگر پیشرفت ایران در حوزه آموزش است . وی تصریح کرد اینکه شما در نمایشگاه فناوری پیشرفته چین حضور داشتید نشان از فعالیت و پشرفت کشور شما است.

ستاری: تحریم‌ها، فرصت توسعه شرکت های فناوری را فراهم کرده است
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران هم در این نشست گفت، تحریم ها و مشکلات ناشی از آن با وجود مشکلاتی که برای کشور ایجاد کرده است فرصت توسعه شرکت های فناوری با تمرکز بر بازار داخلی را فراهم کرده است.

«سورنا ستاری» افزود: توسعه روابط به ویژه در حوزه علم و فناوری برای ما بسیار حیاتی است.

وی با اشاره به اینکه رشد سالیانه چین در علم و فناوری به گونه ای است که مطمئن هستیم تا چند سال آینده امریکا را پشت سر خواهد گذاشت، افزود: ما ظرفیت های زیادی در حوزه علم و فناوری داریم و حجم اقتصاد دانش بنیان ما در حال توسعه است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از ارتباطات علمی و فناوری به عنوان پایه هرنوع ارتباطی نام برد و گفت: حوزه علم و فناوری زمینه مناسبی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور است.

ستاری با بیان اینکه در حوزه های ای سی تی، نانو، بیوفناوری و سایر حوزه های تکنولوژیک پیشرفت های زیادی داشته ایم افزود: روابط دو کشور راهبردی است ما از سه سال پیش تفاهم نامه اجرایی شده خوبی با آکادمی علوم و وزارت علوم و فناوری چین داشته ایم.
ستاری معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با دعوت وزیر علوم چین و با هدف توسعه همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دو کشور روز سه شنبه در راس یک هیات بلندپایه علمی، فناوری و دانش بنیان وارد شنجن قطب فناوری چین در جنوب این کشور شد.

در جریان این سفر مدیران ۷۰ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق نیز معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهوری را همراهی کردند تا تعاملات علمی و فناورانه خود را با شرکت‌های چینی گسترش دهند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن شرکت و سخنرانی در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی فناوری های پیشرفته شنجن که صبح روز چهارشنبه برگزار شد، در نشست تجاری فناوری شرکت های ایرانی و چینی نیز شرکت کرد.

دیدار با مقامات شنجن و بازدید از نمایشگاه فناوری های پیشرفته این کشور در کنار گفت و گو با نمایندگان شرکت های فناور ایرانی از دیگر برنامه های معاون علمی رییس جمهوری در جریان سفر به شنجن بود.

ستاری صبح امروز پنجشنبه با وزیر علوم چین نیز دیدار و گفت و گو کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا