سخنگوی شورای نگهبان: با رئیس جمهوری اختلافی نداریم


سخنگوی شورای نگهبان: با رئیس جمهوری اختلافی نداریم

مشهد-ایرنا- سخنگوی شورای نگهبان گفت: به طور قطع با رئیس جمهوری و هیچ یک از مقامات کشوری اختلافی نداریم.

عباسعلی کدخدایی روز پنجشنبه در حاشیه همایش سراسری هیات‌های نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد افزود: طبیعی است که هر نهاد و دستگاهی وظایف قانونی دارد و پافشاری ما نیز بر انجام این وظایف قانونی است و این موضوع برای دولت و مجلس شورای اسلامی نیز صدق می کند.

وی در خصوص اظهارات دبیر شورای نگهبان پیرامون عملکرد دولت در انتخابات اظهار داشت: اگر مطلبی نیز بیان می شود به این خاطر است که مسائل تبیین شود اما در نهایت آنچه بر همه چیز حاکم خواهد بود قانون است و تاکید ما نیز اجرای مُر قانون برای داشتن انتخاباتی سالم است که مردم نیز به صورت پرشور در آن شرکت خواهند کرد.

کدخدایی درباره انتخابات الکترونیک نیز گفت: کارشناسان شورای نگهبان از سال قبل و پیش از آن در جهت برگزاری الکترونیک انتخابات با وزارت کشور همکاری داشته اند و طبیعی است در هر جایی که این امکان فراهم و اطمینان لازم از جهت امنیت انتخابات الکترونیک تامین شود با وزارت کشور همکاری خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: این که چه شعبی در آن انتخابات تمام الکترونیک برگزار شود تعیین نشده است ولی هر زمانی که به توافق برسیم حتما این شعب تعیین و اعلام می شود.

کدخدایی با بیان اینکه اولویتی برای ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس وجود ندارد گفت: به صورت طبیعی آنهایی که سوابقی دارند مانند نمایندگان کنونی یا ادوار سابق مجلس شورای اسلامی و یا افراد شاخص که پرونده سوابق آنها در شورای نگهبان وجود دارد به واسطه در دسترس بودن مدارک و سوابقشان کارشان سریع تر از افرادی که ابتدا به ساکن در انتخابات شرکت می کنند مورد رسیدگی قرار می گیرد بنابراین این اولویت عملی خواهد بود و ترجیح ناروا و تبعیض آمیزی اعمال نمی شود.

وی درباره همایش سراسری اعضا هیاتهای نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این همایش از روز سه شنبه درمشهد شروع و امروز پنج شنبه غروب پایان می یابدو از حضور مقامات کشوری شامل وزرای اطلاعات و کشور ، دادستان کل کشور، فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تولیت آستان قدس رضوی در این نشست سراسری که موجب غنای آن شد تشکر می کنم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در هر دوره از انتخابات این گونه همایشها برگزار می شود و اعضا هیاتهای نظارت که از اقشار مختلف مردم هستند آموزش می بینند و وظایف این هیاتها توسط ادارات مختلف شورای نگبان تبیین می شود و هدف عمده این نشست نیز آموزش و ایجاد انسجام لازم در هیات های نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور بوده است .

کدخدایی افزود: در کل کشور حسب نوع صندوقها و شعب مختلف نیروهای نظارتی متفاوت است اما حدود ۲۰۰ هزار نفر از ناظران مردمی در قالب ناظر، سرناظر و اطلاع رسان با شورای نگهبان همکاری دارند و امیدواریم با حضور نیروهای مردمی، انتخابات سالم و گسترده ای برگزار شود.

همایش سراسری اعضای هیاتهای نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه گذشته ۲۱ آبان با سخنرانی دبیر شورای نگهبان در مشهد آغاز شد و غروب امروز ۲۳ آبان ماه در محل تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی به کار خود پایان می دهد.

۷۰۰ عضو هیات‌های نظارت بر انتخابات در چارچوب این همایش علاوه بر آشنایی با خط مشی شورای نگهبان در مورد انتخابات اسفند ماه آتی، نظرهای مسئولان مختلف کشور را پیرامون این رویداد سیاسی از سخنرانیهای آنان در صحن همایش دریافت می‌کنند.

بنابر اعلام مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، نشستهای اصلی همایش اعضای هیاتهای نظارت بر انتخابات در مشهد بدون حضور خبرنگاران جریان دارد اما با پیش‌بینی محلی در کنار سالن این همایش مقامات حاضر در این رویداد با اصحاب رسانه پیرامون همین موضع گفت‌وگو می‌کنند. اظهارات امروز سخنگوی شورای نگهبان نیز در همین چارچوب بیان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد