قرارگاه بررسی اربعین 98 در ایلام تشکیل شد


قرارگاه بررسی اربعین 98 در ایلام تشکیل شد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: قرارگاه بررسی اربعین 98 در این استان تشکیل شده است تا مطالبات، مشکلات و نیازهای اربعین در قالب نشست های ماهیانه بررسی و رصد شود و توسعه و تکمیل زیرساخت های اربعین از اهم برنامه های مورد بحث این قرارگاه است.

قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در همایش تقدیر از موکب داران اربعین ایلام اظهار داشت: اربعین در کنار برکت های متعددی که برای استان ایلام داشت در واقع شناسنامه و معرف واقعی و اصلی ایلام است که استان را به کشور و حتی دنیا شناساند.

وی افزود: مهمترین برکت اربعین برای استان این است که استان ایلام به لطف اربعین در سطح ملی و حتی در سطح دنیا معرفی شد.

استاندار ایلام یادآور شد: مسئولان کشور اهتمام جدی در پیگیری و رفع مشکلات و معضلات استان ایلام دارند و توسعه زیرساخت های اربعین و دیگر پروژه های استان از اولویت نظام است.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در حال رایزنی و پیگیری راه اندازی مرز و بازارچه تجاری چیلات و بازارچه چنگوله برای سال آینده هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز گفت: اربعین هرسال پرشورتر از سال های گذشته برگزار می شود و امسال اربعین نیز حضور گسترده مردم تجلی بخش عظمت حماسه اربعین بود.

حجت الاسلام محمد فتاحی یادآور شد: مکتب عاشورا و اربعین با حضور خودجوش همراه با شور و شعور مردم هرگز خاموش نمی شود و با وجود تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مذاهب مختلف جهان اسلام اما اربعین حلقه وصل و اتحاد مسلمانان و آزادی خواهان جهان است.

وی افزود: مردم استان ایلام و به ویژه شهروندان مهرانی اربعین امسال را به مانند سال های گذشته سربلند و مفتخر بیرون آمدند و عظمت مهمان نوازی خود از زائران میلیونی اربعین را به همگان نشان دادند.

در این همایش تعدادی از موکب داران به نمایندگی از سایر همکاران خود به ارائه مشکلات و درخواست های این حوزه پرداختند.

این همایش با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و مسئولان موکب های استان ایلام برگزار شد.

طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز سازمان تبلیغات اسلامی کشور اقدام به قدردانی خانه به خانه از خانواده های مهرانی کرد و ۸۰ نفر از طلاب اعزامی از استان های تهران، قم و ایلام با حضور در درب خانه های شهر مهران با اهدای لوح تقدیر و قاب تکه ای از فرش متبرک حرم رضوی از مردم مهران به عنوان میزبان اصلی اربعین تقدیر کردند.

اربعین امسال بیش از چهار میلیون نفر زائر از مرز مهران عبور کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد