وزیر ورزش: امسال 700 پروژه ورزشی به بهره‌برداری می‌رسد


وزیر ورزش: امسال 700 پروژه ورزشی به بهره‌برداری می‌رسد

مهاباد- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 350 طرح ورزشی در سطح کشور به بهره‌برداری رسیده است و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال به 700 مورد افزایش پیدا کند.

مسعود سلطانی‌فر روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از فاز نخست ورزشگاه آزادی مهاباد اظهار داشت: سه سال قبل بیش از چهار هزار طرح ورزشی در کشور نیمه تمام بود و در طول این مدت نیز تعدادی پروژه دیگر در کشور شروع شد که با همت دولت تدبیر و امید و بهره‌گیری از توان بخش خصوصی سال قبل ۵۰۰ طرح به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: هدف‌گذاری امسال نیز افتتاح ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام در سطح کشور است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دیگر طرح‌های ورزشی نیمه‌تمام کشور تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری می‌رسد.

سلطانی‌فر گفت: هر چند تحریم‌های ظالمانه غرب کشور را در زمینه تامین اعتبارات با مشکلاتی مواجه کرده اما با این وجود با توجه به تدابیر دولت در این زمینه هم‌اکنون طرح‌های نیمه‌تمام در کشور به کمتر از سه هزار طرح کاهش پیدا کرده است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص احداث ورزشگاه‌ها در خارج از شهرها نیز اظهار داشت: تجربه نشان داده است که احداث اماکن ورزشی در مناطق خارج از شهرها، بهره‌برداری و استفاده مردم از این طرح‌ها را با مشکلاتی مواجه می‌سازد.

وی افزود: در مناطقی که زمین مناسب برای احداث اماکن ورزشی در بافت مرکزی شهر وجود داشته باشد، برای تسهیل استفاده بیشتر مردم از این اماکن بهتر است ورزشگاه‌ها در بافت شهری احداث شود.

وی در خصوص تجهیز و نوسازی ورزشگاه آزادی مهاباد نیز گفت: قرار بود ورزشگاه پنج هزار نفری در شهر گوک‌تپه احداث شود که امکان رفت و آمد شهروندان نیز به آن مشکل بود به همین دلیل تصمیم گرفیتم که با تجهیز ورزشگاه آزادی مهاباد از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

سلطانی‌فر اظهار داشت: هم اکنون علاوه بر چهار طرح آماده بهره‌برداری در مهاباد چندین طرح ورزشی دیگر از جمله سالن تیراندازی، سالن جوانان، سالن شهر خلیفان و یک مجموعه چمن ورزشی سرپوشیده در این شهرستان در حال ساخت است.

وی ابراز امیدواری کرد با بهره‌برداری از این طرح‌ها شهروندان مهابادی فرصت بیشتری برای حضور در میادین ورزشی داشته باشند و ورزشکاران این شهرستان در رقابت‌های استانی و کشوری بیشتر بدرخشند.

چهار طرح ورزشی با ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه روز پنجشنبه همزمان با سفر «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان به مهاباد در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌های ورزشی شامل بهره‌برداری از فاز نخست بازسازی و تجهیز ورزشگاه آزادی مهاباد، افتتاح ورزشگاه پنج هزار نفری شهر «گوگ‌تپه»، بهره‌برداری از یک باب سالن ورزشی چندمنظوره (قاضی) و یک زمین چمن مصنوعی سرپوشیده (برادران پیروت‌پور) بود.

دیدار با ورزشکاران، نخبگان ورزشی و پیشکسوتان ورزشی از دیگر برنامه‌های «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان در سفر یک روزه به شهرستان مهاباد بود؛ وزیر ورزش و جوانان روز پنجشنبه در بدو ورود به مهاباد با حضور در محل یادمان شهید سرلشکر خلبان «خالد حیدری» به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

وزیر ورزش و جوانان همزمان با سفر «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس‌جمهوری به آذربایجان‌غربی به مهاباد سفر کرده است؛ در این سفر ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه با بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟