رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: نگاه ها به مهران معطوف به زمان حضور زائران نباشد


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: نگاه ها به مهران معطوف به زمان حضور زائران نباشد

ایلام - ایرنا - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: مسئولان باید زیرساخت های اربعین را برای استان ایلام فراهم کنند و نگاه ها به مهران تنها معطوف به همان زمان حضور حجم زائران نباشد و در طول سال مردم مهران و ایلام را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی روز پنجشنبه در همایش تقدیر از موکب داران اربعین استان ایلام اظهار داشت: اربعین یک حرکت برخاسته از دل و حرکت های خودجوش مردمی است و به برکت اربعین و مکتب عاشورا مهران در سطح جهان بلندآوازه شد.

وی افزود: مردم همواره در اینگونه برنامه ها پیشرو و پیشقدم تر از مسئولان بوده اند و هرجا مردم ورود کرده اند نتیحه کار رضایت بخش است.

حجت الاسلام قمی یادآور شد: اربعین باید مردمی تر از گذشته باشد چرا که اثبات شده است خیلی از مشکلات و موانع از سوی مردم زودتر از مسئولان گره گشایی می شود و حرکات و برنامه های با مشارکت خود مردم از عظمت، شور و حرارت بیشتری برخودار است.

وی با بیان اینکه مردم بیشتر و بهتر از مسئولان پای کار هستند و در برنامه های آیینی به صورت خودجوش شرکت می کنند، اضافه کرد: برگزاری هر چه باشکوه تر و بهتر اربعین و ارائه خدمات مطلوب و تسهیل در تردد زائران دغدغه همه مردم، موکب داران، مسئولان و دست اندرکاران اربعین است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: نگاه ها به مهران معطوف به زمان حضور زائران نباشد

این همایش با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و مسئولان موکب های اربعین استان ایلام برگزار شد.

در این همایش تعدادی از موکب داران به نمایندگی از سایر همکاران خود به ارائه مشکلات و درخواست های این حوزه پرداختند.

همچنین از تعدادی از موکب داران اربعین استان ایلام تجلیل شد.

طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز سازمان تبلیغات اسلامی کشور اقدام به قدردانی خانه به خانه از خانواده های مهرانی کرد و ۸۰ نفر از طلاب اعزامی از استان های تهران، قم و ایلام با حضور در درب خانه های شهر مهران با اهدای لوح تقدیر و قاب تکه ای از فرش متبرک حرم رضوی از مردم مهران به عنوان میزبان اصلی اربعین تقدیر کردند.

اربعین امسال بیش از چهار میلیون نفر زائر از مرز مهران عبور کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد