به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدصادق مجتهدی امشب در مراسم رونمایی از پوستر دومین المپیاد ورزشی محلات تربت حیدریه که در دفتر شهردار این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری ‌دومین المپیاد با همکاری اداره ورزش و جوانان، آموزش‌وپرورش، بهزیستی و حوزه سپاه مقاومت بسیج برگزار می‌شود.
شهردار تربت حیدریه گفت: دومین دوره با محوریت شهرداری و با همکاری ادارات ورزش و جوانان، آموزش‌ وپرورش و سپاه ناحیه مقاومت شهرستان از ۱۶ آذرماه تا ۲۰ بهمن ماه برگزار می‌شود.
وی افزود: این مسابقات در ۳۶ رشته ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان در رده‌های سنی مختلف، در پنج منطقه و ۲۴ محله برگزار می‌شود.
مجتهدی تصریح کرد: نکته قابل بیان نسبت به سال گذشته این است که امسال مسابقات مربوط به معلولین و جانبازان نیز به این المپیاد اضافه شده است.
شهردار تربت حیدریه افزود: از محاسن عمده مسابقات ارتباط بین محلات و تعامل شهروندان در محلات مختلف است.
در ادامه سرپرست اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه نیز گفت: این مسابقات سال گذشته در ۱۲ رشته در این شهرستان برگزار شد و امسال ۲۶ هیئت ورزشی در قالب ۳۶ رشته ورزشی در این المپیاد شرکت می‌کنند که از این بین، ۶ رشته ورزشی مختص آقایان است.
مجید رضایی ادامه داد: این رشته‌ها شامل وزنه‌برداری، فوتسال، کشتی، تک ‌پرس، بوکس و ورزش باساز است که برای نخستین بار در این رشته که مخصوص بانوان است، این مسابقات برگزار می‌شود.
وی افزود: ۲۹ رشته ورزشی مشترک در مناطق کم برخوردار که شامل ۵ منطقه و ۲۴ محله در این مناطق برگزار شود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه ادامه داد: مبحث ورزش معلولین نیز پیش‌بینی شده و قرار است در این مسابقات استعدادیابی ورزشی توسط اساتید مجرب دانشگاهی و ورزشی اجرا شود تا بتوانیم از این مسابقات خروجی مثبتی داشته باشیم و پس از شناسایی استعدادها شرایطی ایجاد شود تا از آن‌ها حمایت شود.
رضایی خاطرنشان کرد: از جمله محلات هدف برگزاری این مسابقات کوی بازرگان، رباط بالا، رباط پایین، حیدرآباد، ضیاالدین و چندین محله دیگر است که در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان مسابقات برگزار خواهد شد.

رضایی افزود: هدف از برگزاری این المپیاد ورزشی شهری ایجاد شور، نشاط و انگیزه در سطح جامعه شهری تربت حیدریه است، همچنین مشعل المپیاد و افتتاحیه مسابقات در هر پنج منطقه اجرا می‌شود.