500 واحد پیش ساخته در روستاهای زلزله زده آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود


500 واحد پیش ساخته در روستاهای زلزله زده آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود

تبریز- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه 500 واحد پیش ساخته در روستاهای زلزله زده ایجاد می‌شود، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت این واحدهاست.  

محمدباقر هنربر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اوج گیری تلاش امدادگران برای اسکان موقت زلزله زدگان روستایی به علت سرمای هوا، گفت: واحدهای پیش ساخته در روستاهای زلزله زده استان در حال آماده سازی است و در ۱۰ روز آینده به آسیب دیدگان تحویل داده می‌شود.

وی اظهار کرد: فونداسیون (پی) واحدهای پیش ساخته در روستای «تیرشاب» سراب توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ریخته شده است و در سه روستای آسیب دیده دیگر نیز به زودی اقدام می شود.

هنربر همچنین با اشاره به اینکه اسکان موقت زلزله زدگان در کانکس ها(اتاقک) یا به صورت استیجاری یا اسکان در واحدهای احداثی و بازسازی شده خواهد بود، گفت: ۱۰ میلیون تومان تسهیلات به زلزله زدگانی که واحدهای مسکونی آنها تخریب شده است در سه قسط ۳.۳ میلیون تومانی پرداخت می شود و البته افرادی که در اتاقک اسکان یابند دیگر شامل این تسهیلات بلاعوض نخواهند شد.

وی افزود: نصب اتاقک ها در ورنکش و روستاهای سراب آغاز شده و تا کنون ۳۰ اتاقک توسط شهرداری تبریز نصب شده و ۵۰ اتاقک اهدایی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز به صورت اردوگاهی به زودی در اختیار زلزله زدگان حایز شرایط قرار می گیرد.

مدیر کل بحران آذربایجان شرقی همچنین گفت: ۵۰ واحد اتاقک اهدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به صورت تجمیعی در روستاهای زلزله زده میانه و سراب نصب می شود و بر اساس تصمیم گیری های انجام شده ۲۰ واحد از این اتاقک ها در ورنکش و ۳۰ واحد در روستاهای سراب در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد.

هنربر اظهارکرد: در کنار این مجموعه نگهبان گمارده می شود، سرویس های بهداشتی ایجاد و امنیت اردوگاه نیز توسط نیروی انتظامی تامین می شود.

وی ادامه داد: زنان بی سرپرست، زنان باردار، زنان و مردان پیر یا بیمار در اولویت اسکان در اتاقک های اهدایی هستند و اسکان اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را دستگاه های مربوطه متولی شده اند.

مدیر کل بحران آذربایجان شرقی اضافه کرد: ۱۰۰ کانکس اهدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در راه است که پس از رسیدن در منطقه نصب و در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، مقارن ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب به مراکز درمانی مراجعه کردند و تعداد پنج نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.

در حدود پنج هزار واحد مسکونی هم بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!