گردشگری از اهرم‌های توسعه کشور در مقابله با تحریم‌ها است


گردشگری از اهرم‌های توسعه کشور در مقابله با تحریم‌ها است

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنعت گردشگری از راهکارهای مقابله کشور با هجمه‌ و تحریم‌های ظالمانه علیه اقتصاد ایران است.

غلامرضا کاتب روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت در موزه علم و صنعت شهرستان گرمسار استان سمنان، افزود: گردشگری ظرفیت و توانمندی داخلی برای توسعه اقتصادی کشور با هدف حفظ استقلال ایران اسلامی است.

وی، توسعه گردشگری و صنایع‌دستی را بزرگ‌ترین دستاورد در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور برشمرد و بیان کرد: افزایش ۳۰ درصدی گردشگری در ۲ سال اخیر رقم خورد که مبین آینده درخشان در توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی مبتنی بر این صنعت است.

نماینده شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های مطلوب در سال‌های اخیر سبب افزایش ۲۵ درصدی گردشگری در نیمه نخست سال ۹۸ شد.

وی خاطرنشان کرد: گرمسار یکی از مقصدهای گردشگری در استان سمنان است و با اتخاذ تدابیر می توان ماندگاری مسافران را در این شهرستان افزایش داد.

کاتب اضافه کرد: قطار حومه‌ای انتقال مسافران را در کمتر از یک ساعت و با کمترین هزینه از تهران به گرمسار میسر می‌سازد و یکی از ابزاری‌های توسعه گردشگری در این شهرستان است.

نماینده شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان ها به اقوام مختلف ایرانی یکی از محورهای ششمین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی است که باید از آن به بهترین نحو استفاده کرد.

ششمین جشنواره اقوام و عشایر ایرانی مصادف با شب ولادت حضرت محمد(ص) و به عنوان گرامیداشت هفته وحدت با حضور ۱۲ قوم ایرانی در قالب ۳۰ تیم در بخش های مختلف آیینی، عشایری و بازی های بومی و محلی در گرمسار در حال برگزاری است.

ولی الله تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مسوولان استان سمنان در ششمین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی در شهرستان گرمسار حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان