حضرت آیت الله سبحانی: حوزه باید استقلال خود را حفظ کند/ تربیت مبلغ و مجتهد در دستورکار حوزه قرار گیرد


حضرت آیت الله سبحانی: حوزه باید استقلال خود را حفظ کند/ تربیت مبلغ و مجتهد در دستورکار حوزه قرار گیرد

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی سبحانی گفت: کیان شیعه به فقه و اصول آن بوده و در اجتهاد و فقه توانسته ایم به برتری برسیم، حوزه علمیه باید استقلال خود را حفظ کند، برای ما لفظ حجت الاسلام والمسلمین از لفظ دکتر مطلوب تر بوده و نباید حوزه محو در عناوین و القاب دیگران باشد. به گزارش خبرنگار شفقنا در […]

حضرت آیت الله سبحانی: حوزه باید استقلال خود را حفظ کند/ تربیت مبلغ و مجتهد در دستورکار حوزه قرار گیرد

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی سبحانی گفت: کیان شیعه به فقه و اصول آن بوده و در اجتهاد و فقه توانسته ایم به برتری برسیم، حوزه علمیه باید استقلال خود را حفظ کند، برای ما لفظ حجت الاسلام والمسلمین از لفظ دکتر مطلوب تر بوده و نباید حوزه محو در عناوین و القاب دیگران باشد.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در موسسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، جایگاه پیامبر اکرم را والا دانسته و اظهار داشتند: پیامبر که درس نخوانده و به مکتب نرفته است، این همه حقایق را از کجا گرفته است، دشمنان نیز در مقابل مقام پیامبر اسلام(ص) اقرار به بزرگی ایشان می کنند.

ایشان امام صادق را تربیت کننده شاگردان بزرگ دانسته و افزودند: آن حضرت قرآن کریم را به عنوان نور معرفی می کنند و نور دارای سرعتی است که بسیاری از مناطق را روشن کرد، هر کجا که نور باشد، خفاشان نمی توانند ابراز وجود کنند و اگر بخواهیم خفاشان را خاموش کنیم، باید حقایق قرآن را به مردم بگوییم.

آیت الله سبحانی آثار و برکات انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داده و گفتند: شیعه تا قبل از انقلاب چندان شناخته شده نبود، حتی در مکه شیعه شناخته شده نبود، اما این انقلاب توانست شیعه را به جهانیان معرفی کند.

ایشان تصریح کردند: اثر دیگر انقلاب اسلامی این بود که دست غارتگران از کشور کوتاه شد و ما اگر بتوانیم در گام دوم انقلاب این را حفظ کنیم، موفق خواهیم شد.

مرجع تقلید شیعیان پیشرفت هرکشوری را در گرو حریت عقلی دانسته و یادآور شدند: پیشرفت در سایه قلم های آزادی است که در چارچوب عقل و قانون رقم می خورد، ما باید بتوانیم مردم را از سموم فضای مجازی نجات دهیم.

ایشان خاطرنشان کردند: از آثار دیگر انقلاب تقریب بین مسلمین و ذکر این نکته بوده که درباره مسائل اختلافی نباید در کوچه و بازار بحث کرد، بلکه جای این مباحث در محافل علمی است.

آیت الله سبحانی اضافه کردند: اعطای شخصیت به مسلمانان از دیگر آثار انقلاب بوده و تا کنون کسی فکر نمی کرد که با احکام اسلامی بتوان حکومت کرد، دیگر اثر انقلاب این بود که کتبی که در حوزه های ما متروک بود به متن فعالیت های علمی وارد شد و ما باید بتوانیم این آثار را حفظ کرده و مجتهدین توانا تربیت کنیم.

ایشان، کیان شیعه را به فقه و اصول دانسته و تاکید کردند: ما باید در حوزه دو محور تربیت مجتهد و مبلغ را در دستور کار قرار دهیم، اجتهاد جواهری بسیار دارای اهمیت بوده و مجتهدان سلف ما جواهر را بارها مطالعه کرده اند.

مرجع تقلید شیعیان اجتهاد را امری سخت و دارای مقدمات فراوان دانسته و با کم دانستن جمعیت مبلغان عنوان کردند: ما باید مبلغینی برای داخل و خارج تربیت و از این راه اسلام را به دیگر کشورها معرفی کنیم.

ایشان با بیان اینکه در اجتهاد و فقه توانسته ایم به برتری برسیم، تاکید کردند: حوزه علمیه باید استقلال خود را حفظ کند، برای ما لفظ حجت الاسلام والمسلمین از لفظ دکتر مطلوب تر بوده و نباید حوزه محو در عناوین و القاب دیگران باشد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر