به گزارش افکارنیوز،

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی که صبح امروز (پنجشنبه بیست و سوم آبان ماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه نیروی انتظامی طی چند سال گذشته در مرز‌های چهارگانه حضور فعال داشته است، اظهار داشت: امسال ۳ میلیون و ۸۰ هزار زائر ایرانی و بیش از ۳ هزار زائر خارجی از مرز‌های ایران در مراسم پیاده روی اربعین حسینی حضور داشتند.

اخبار اجتماعی- وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از تردد زائران از مرز مهران انجام شد، ادامه داد: نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت با بیش از ۳۰ هزار نفر در مرز‌های چهارگانه، تمامی جاده‌های منتهی به مرز‌ها و پایانه‌ها حضور داشتند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: امسال با رصد و پایش تمامی مسیرها، پایانه‌ها و محل تجمع زائران خوشبختانه مشکلی نداشتیم و خدمات زیادی به زائران ارائه شد و بیشترین خدمات توسط مرزبانی و یگان‌های ویژه ارائه شد.

فرمانده ناجا با اشاره به وجود کمبودها و خلأهایی در زیرساخت‌های مرزی کشور گفت: نیروی انتظامی در ایام اربعین با تلاش‌های شبانه روزی خود این خلأها و کمبو‌دها را برطرف کرد.

وی با اشاره به صدور ۲ میلیون گذرنامه و برگ گذر موقت در ایام اربعین امسال گفت: با توجه به افزایش درخواست‌ها جهت صدور گذرنامه با هماهنگی با کشور عراق برگ تردد موقت صادر شد.

سردار اشتری افزود: با توجه به لغو روادید افزایش زائر را داشتیم و زائران از اول محرم تا پایان اربعین به کشور عراق سفر کردند.

فرمانده ناجا گفت: خوشبختانه امسال برای زائرانی که گذرنامه نداشتند و در مرز‌ها حضور پیدا کردند، بیش از شش هزار برگ تردد موقت صادر شد؛ همچنین امسال ۱۲۲ هزار دانشجو، طلبه و دانش آموز در پیاده روی اربعین شرکت کردند.

سردار اشتری اضافه کرد: امسال ورود پاکسانی‌ها و افغانستانی‌ها از مرز میرجاوه و دوقارون با توجه به هماهنگی نیرو‌های مسلح به خوبی صورت گرفت.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی آماده تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی امروز همانند ۴۰ سال گذشته آماده برقراری نظم و امنیت در سراسر کشور است.