قرارداد بازسازی پل تخریب شده از سیل در ساوه منعقد شد


قرارداد بازسازی پل تخریب شده از سیل در ساوه منعقد شد

ساوه - ایرنا - فرماندار ساوه گفت: پل هفت دهنه این شهرستان که در سیل فروردین تخریب شده بود، بر اساس قراردادی که با شرکت ماشین سازی اراک به عنوان پیمانکار پروژه منعقد شده،‌ تا پنج ماه آینده بازسازی می‌شود.

«علی میرزایی» روز پنجشنبه به ایرنا گفت: از هفته آینده عملیات تجهیز کارگاه انجام و روند عمرانی این پروژه آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: این موضوع در جلسه کمیته بحران شهرستان ساوه نیز به تصویب رسیده و امیدواریم پل هفت دهنه با سازه ای مستحکم دوباره بازسازی شود تا تردد از سمت سد الغدیر و همچین روستاهای منطقه از این طریق به ساوه تسهیل یابد.

وی در مورد خسارت های سیل 98 در شهرستان ساوه،‌ گفت: همه موارد احصاء و به ستاد بحران استان اعلام شده است.

معاون استاندار مرکزی از تشکیل نشست‌های کمیته بحران شهرستان ساوه برای آمادگی در برابر حوادث احتمالی از جمله سیل خبر داد و خاطرنشان کرد: آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با هرگونه تهدید و تقویت جنبه پیشگیرانه از قوع بحران‌ها در برنامه‌های این شهرستان قرار دارد ضمن اینکه مساله آموزش برای افزایش ضریب آمادگی ارگان‌های عضو کمیته بحران نیز از اولویت‌های در دستور کار است.

وی افزود: دستگاه‌ها بر اساس وظایف ذاتی باید ضمن ارائه آموزش‌های لازم به جامعه هدف، امکانات و تجهیزاتشان را نیز برای مقابله با حوادث احتمالی مدیریت کنند.
میرزایی اظهار کرد: شناسایی چالش‌هایی از قبیل نقاط حادثه خیز، تقاطع‌های نیازمند اصلاح و اقدامات لازم برای هدایت سیلاب از مصوبات کمیته بحران است.

سیل فروردین امسال حدود 420 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات، زیرساخت‌ها و منازل مردم شهرستان ساوه وارد کرد و پل هفت دهنه که ارتباط میان حدود 11 روستا و سد الغدیر با شهر ساوه را برقرار می کرد، نیز تخریب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال 1403/ بوعلی در سال 1402 چقدر سود ساخت؟