استاندار: اربعین ایلام را به کشور و جهان شناساند


استاندار: اربعین ایلام را به کشور و جهان شناساند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: استان ایلام با وجود ابعاد کوچک جغرافیایی سرشار از ظرفیت های غنی در سطح ملی است اما اربعین این استان را به کشور و جهان شناساند.

قاسم‌ سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار داشت: نفت، گاز، پتروشیمی، مرز مهران، اربعین، استقامت هشت ساله در جنگ تحمیلی و طبیعت بکر تنها گوشه ای از ظرفیت های استان ایلام است.

وی ایلام را یک استان شاخص خواند و افزود: استان ایلام با وجود یرخورداری از این ظرفیت های بزرگ اما دارای مشکلاتی است که باید مرتفع شود یا کاهش یابد و البته با همت و تلاش دولت های قبلی و دولت فعلی کارهای زیادی انجام شده است و این روند با شتاب بیشتری در حال انجام است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: یکی از شاخصه های اصلی استان ایلام وجود اتحاد، انسجام و همکاری نزدیک بین مسئولان ارشد استان، مدیران دستگاه های اجرایی، بزرگان سران و طوایف و عامه مردم است که باعث رشد و بالندگی استان ایلام شده و در استان نمود پیدا کرده است.

وی تاکید: در کنار کارهای عمرانی برنامه ها و اقدامات فرهنگی از اهمیت خاصی برخودار است و پیگیری جدی تکمیل باغ موزه دفاع مقدس، برج هنر و یادمان های جنگ تحمیلی از جمله قلاویزان از اولویت های استانداری و مسئولان است که نشان از اهمیت اجرا و تکمیل طرح های فرهنگی در استان دارد.

وی اضافه کرد: اربعین امسال با توجه به حجم زیاد تراکم جمعیت زائران، بیشتر از سال های گذشته به مسافران عتبات عالیات خدمات رسانی شد و مردم و مسئولان به ویژه شهروندان مهرانی سنگ تمام گذاشتند.

سلیمانی دشتکی گفت: باید زیرساخت های اربعین از لحاظ عمرانی و فرهنگی توسعه یابد و نباید برنامه های اربعین فقط موکول به همان ایام نباشد بلکه در طول سال انجام شود و همچنین باید اعتبارات و برنامه های مربوط به استان ایلام در بعد ملی دیده شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور هم اربعین را یک واقعه مهم دانست و گفت: همه مردم استان ایلام به ویژه شهرستان مهران درگیر مقوله اربعین و پذیرایی از زائران بودند و بار اصلی اربعین بر دوش مردم بود که جلوتر از مسئولان در صحنه حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی افزود: با توجه به اربعین باید به توسعه زیرساخت های اربعین در استان ایلام به خصوص مهران توجه ویژه ای شود و همچنین باید خدمات مردم استان ایلام انعکاس رسانه ای در سطح ملی یابد تا تمام کشور عظمت کار مردم استان ایلام به ویژه شهر کوچک مهران را ببینند و نباید نگاه ها فقط در زمان اربعین به مهران باشد چرا که این شهر در طول سال جایگاه تردد زائران است.

وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی کشور به عنوان اولین قدم بعد از پایان اربعین اقدام به تقدیر از مردم مهران کرد و برنامه های فرهنگی مربوط به اربعین در طول سال برای استان ایلام به خصوص شهر مهران اجرا می شود تا مردم حلاوت شیرین خدمات رسانی به زائران اربعین را بچشند.

قمی یاد آور شد: سازمان تبلیغات اسلامی کشور برای استان های هم مرز مهران در کشور عراق که از لحاظ مذهبی، فرهنگی و قومی قرابتی نزدیک با استان ایلام را دارند نیز برنامه های فرهنگی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم