اقتصاد‌های نوظهور به دنبال بهبود اوضاع


اقتصاد‌های نوظهور به دنبال بهبود اوضاع

نشست سران کشور‌های عضو گروه بریکس بر همگرایی اقتصادی بین قدرت‌های نوظهور تأکید کردند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آسوشیتدپرس؛ نشست سران کشور‌های عضو گروه بریکس به عنوان اقتصاد‌های نوظهور در شهر برازیلیا پایتخت برزیل در حال برگزاری است و سران شرکت کننده در این نشست دیدگاه‌های خود را درباره مسائل مهم اقتصادی و تجاری جهان تشریح کردند.
ولادیمیر پوتین گفت: ما می‌خواهیم همکاری‌های مان را در بخش فن آوری اطلاعات (آی تی) و بخش‌های ارتباطاتی گسترش دهیم. مایلیم کشور‌های دیگر به پیشرفت‌های ما در این حوزه‌ها بعنوان یک الگو نگاه کنند و با ما در این حوزه‌ها از جمله مقابله با برنامه‌های مقابله با بدافزار‌های رایانه‌ای که برای بخش اطلاعات ضروری هستند همکاری کنند. من همچنین مایل هستم یادآوری کنم که روسیه از پیشرفته‌ترین فن آوری‌ها برای تولید انرژی‌های پاک برخوردار است و ما از اراده لازم برای توسعه همکاری‌ها در این حوزه‌ها برخوردار هستیم. همکاری‌های ما در این حوزه‌ها با چین و هند شروع شده اند. ما همچنین همکاری در بخش هسته‌ای را به کشور‌های دیگر پیشنهاد می‌کنیم. به علت رکود دوگانه‌ای که ما با آن مواجه هستیم شاهد تقویت رویکرد‌های حمایتی دولت‌ها هستیم، اما کشور‌های عضو بریکس باید تلاش کنند که تحت تاثیر این مسائل قرار نگیرند. ما باید شرایط زندگی مردم خودمان را بهبود ببخشیم.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین هم در نشست اقتصاد‌های نوظهور در برزیل موسوم به بریکس گفت: ما پیشنهادات خوبی را برای تقویت سیستم‌های تجاری چندجانبه، رفع موانع تجاری و تقویت ارتباطات و همکاری‌های دیجیتالی دریافت کرده ایم. همه این پیشنهادات هم نیاز‌های بخش تجاری را منعکس می‌کنند. اقتصاد‌های جهانی با چالش‌هایی مواجه هستند و کسب و کار‌های مختلف بیش از بخش‌های دیگر این چالش‌ها را احساس می‌کنند. من امیدوارم شما با بکارگیری تجربیات و تشریک مساعی بتوانید بخش‌هایی از اقتصاد‌های ما را که بیشتر متضرر شده اند شناسایی کنید و برای رفع مشکلات راهکار‌های عینی ارائه بکنید. تحقق این هدف به دولت‌ها کمک خواهد کرد که نیاز‌های صنایع مختلف را شناسایی بکنند.
نارندا مودی نخست وزیر هند هم در نشست کشور‌های عضو بریکس در برازیلیا گفت: کشور‌های بزرگ در اقتصاد جهانی اکنون با چالش‌های پیچیده در مسیر همکاری‌ها و روابط تجاری و خودداری از اجرای مقررات شفات در بخش تجاری و اعمال مقررات مبهم مواجه هستند. این چالش‌ها باعث می‌شوند که صاحبان کسب و کار‌ها تمایل کمی به سرمایه گذاری داشته باشند و فعالیت‌های تجاری پرهزینه و پیچیده‌تر بشود و بی ثباتی تشدید بشود. من مطمئن هستم که کشور‌های عضو بریکس می‌توانند این چالش‌ها را رفع بکنند.
ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل هم در نشست کشور‌های عضو بریکس در برازیلیا گفت: این نشست فرصتی برای ما و ارتباطات مستقیم با سران کسب و کار‌های مختلف است. این به نفع هر اقتصادی است که روابط نزدیکی با کشور‌های دیگر دارد. من شاهد حضور صاحبان کسب و کار‌های مختلف در این جا هستم که به حوزه‌های مختلفی علاقمند هستند و سرمایه گذاری‌های میان کشور‌های عضو بریکس هم افزایش می‌یابد.
نشست سران کشور‌های عضو گروه بریکس از روز چهارشنبه در برازیلیا پایتخت برزیل شروع شده است و امروز پنج شنبه هم پایان خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس