90 درصد از متقاضیان مشاغل خانگی در سمنان زنان هستند


90 درصد از متقاضیان مشاغل خانگی در سمنان زنان هستند

سمنان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ گفت: بیش از 90 درصد متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال خانگی در استان را زنان شامل می‌شوند که نشاندهنده نقش‌آفرینی زنان در عرصه کار و تولید است.

اسماعیل غنیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سهمیه استان سمنان برای سال ۹۸ در بخش مشاغل خانگی ۵۶ هزار میلیارد ریال است و اکنون ۱۶۴ طرح به ارزش ۲۰ هزار و ۳۴۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی ادامه داد: متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی باید پس از ثبت نام در سامانه ملی کارا و مراجعه به دستگاه مورد نظر، مدارک مورد نیاز را به منظور بررسی به دبیرخانه کارگروه اشتغال تحویل دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ تصریح کرد: تعداد زیادی از متقاضیان برای فعالیت در زمینه صنایع دستی مانند قالیبافی، گلیم‌بافی، کشاورزی، کشت گیاهان دارویی و خیاطی درخواست تسهیلات مشاغل خانگی ارایه داده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از راهبردهای اصولی برای رونق تولید و اشتغال پایدار، حمایت از کسب و کار خانگی با تکیه بر ظرفیت‌های بومی است و در سال های گذشته این طرح به دلیل ارزان و کم‌هزینه‌ بودن و درآمدزایی بالا با استقبال آحاد مردم و به ویژه زنان مواجه شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ یادآور شد: تسهیلات مشاغل خانگی از تیر ۹۸ ابلاغ شد و تا ابلاغ اعتبار سال آینده فرصت جذب دارد.

غنیان بیان کرد: سال گذشته سهمیه استان سمنان از تسهیلات مشاغل خانگی حدود ۱۱۲ میلیارد ریال بود که حدود ۹۲ درصد سهمیه اعتباری در قالب تسهیلات پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ گفت: سال گذشته یک هزار و ۷۴۴ طرح برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌ها معرفی شد که یک هزار و ۲۳۲ طرح برای دریافت تسهیلات در بانک‌ها تایید شد و بقیه برگشت خورد.

براساس آمار از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ حدود ۲۱۸ هزار مورد مجوز مشاغل خانگی در کشور صادر شد و از این تعداد ۱۱۳ هزار نفر تسهیلات دریافت کردند و بیش از ۱۶۵ هزار فقره مشاغل خانگی در این مدت ایجاد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403