عرض کم جاده‌ها عامل اصلی تصادفات در جنوب کرمان


عرض کم جاده‌ها عامل اصلی تصادفات در جنوب کرمان

جیرفت - ایرنا - به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان، عرض کم جاده‌ها عامل اصلی تصادفات جاده‌ای در این منطقه است.

مسعود جمیلی کرمانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع راه‌های جنوب کرمان هفت هزار و ۵۸۵ کیلومتر است.

وی اضافه کرد: یکهزار و ۳۱۱ کیلومتر از جاده‌های هفت شهرستان جنوبی، اصلی و یکهزار و ۴۰۶ کیلومتر هم مربوط به راه‌های فرعی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: طی سال‌های اخیر ۲۲۴ کیلومتر از راه‌های اصلی این منطقه آسفالت و تعریض شده و بیش از ۷۷ کیلومتر نیز در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: ۴۳۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان‌های جنوبی کرمان نیاز به آسفالت و تعریض دارد.


۵۱۰ کیلومتر از جاده‌های جنوب کرمان پایش تصویری شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان 'گفت: ۵۱۰ کیلومتر از جاده‌های هفت شهرستان جنوبی استان با دوربین‌های ثبت تخلفات، رصد الکترونیکی و پوشش داده می‌شود.

جمیلی کرمانی از نصب بودن ۲۵ دوربین ثبت تخلفات در محورهای شریانی اصلی منطقه جنوب کرمان خبر داد و اظهار داشت: ۱۰ سامانه و دوربین نظارت تصویری هم در این منطقه فعال است که پایش و ارسال اطلاعات جاده‌ها را به مرکز مدیریت راه‌ها ارسال می‌کند.

وی همچنین از نصب پنج سامانه ثبت تخلفات و دوربین‌های کنترل سرعت در محور جیرفت – بافت طی هفته جاری خبر داد و گفت: این سامانه‌ها بعد از پلیس راه جیرفت در مسیر روستاهای باغعلیشیر، دلفادر، سربیژن و پاگدار نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان افزود: این تعداد دوربین در محدوده محور گردشگری و زیارتی ساردوئیه راه اندازی شده که برای نصب این سامانه ها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور هزینه شده است.

وی ادامه داد: هدف از ایجاد سامانه‌های ثبت تخلفات در محور جیرفت، رصد الکترونیکی جاده‌ها و تردد خودروها و همچنین کنترل سرعت خودروها در جاده و کاهش سوانح رانندگی است.

جمیلی کرمانی گفت: کنترل مکانیزه جاده‌ای نقش بازدارندگی خوبی در تخلفات احتمالی دارد و تلاش این اداره کل در پی افزایش دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات در محورهای اصلی و شریانی جنوب استان است.

وی ادامه داد: دوربین‌های کنترل سرعت علاوه بر کنترل لحظه‌ای، سرعت متوسطه بین دوربین‌ها را در طول جاده ثبت می‌کند تا در صورت تخلف، راننده به صورت الکترونیکی اعمال قانون و جریمه خاطی انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام