آب آشامیدنی جیرفت 1100 بار آزمایش شد


آب آشامیدنی جیرفت 1100 بار آزمایش شد

جیرفت - ایرنا - به گفته رییس مرکز بهداشت جیرفت از ابتدای سال جاری تا کنون یکهزار و 100 مورد آزمایش از نمونه آب آشامیدنی شهری و روستایی این شهرستان گرفته شده است.

رییس مرکز بهداشت جیرفت روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این تعداد نمونه از آب آشامیدنی خانوارهای شهری و روستایی، به آزمایشگاه مرکز بهداشت ارسال و مورد رصد آلودگی‌های احتمالی قرار گرفت.
رضا محمودی با بیان اینکه نظارت بر سلامت آب شهرستان جیرفت از اولویت‌های کاری مرکز بهداشت است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت شهروندان، این مرکز تمام تلاش خود را برای دستیابی به اهداف والای سلامت به کار خواهد گرفت.
رییس مرکز بهداشت جیرفت از نظارت کامل این مرکز بر سلامت میکروبی و شیمیایی آب آشامیدنی خبر داد و گفت: از آنجایی که نظارت بر سلامت آب از منبع تامین کننده تا شبکه توزیع بر عهده وزارت بهداشت (مراکز بهداشت) است، طی ماه جاری تعدادی نمونه شیمیایی در راستای بررسی فلزات سنگین آب شهر جیرفت (که خاطر همشهریان را نگران کرده بود) گرفته و به آزمایشگاه مرجع شهر بندرعباس انتقال داده شد.
وی ادامه داد: در روز گذشته با همراهی مسئول بهداشت محیط، برای بررسی نتایج وضعیت آب مصرفی همشهریان، با حضور در آزمایشگاه ذکر شده از نزدیک با مسئول فنی آن مجموعه در خصوص تفسیر نتایج مربوطه تبادل نظر شد.

رییس مرکز بهداشت جیرفت ادامه داد: نتیجه تکمیلی آزمایش‌ها از طریق اصحاب رسانه به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟