اجازه ندهیم تیر‌های زهرآگین تحریم به مردم آسیب بزند/ تلاش آمریکا برای بستن آخرین روزنه‌های انتقال ارز دارو


اجازه ندهیم تیر‌های زهرآگین تحریم به مردم آسیب بزند/ تلاش آمریکا برای بستن آخرین روزنه‌های انتقال ارز دارو

شانه ساز گفت: آمریکا تلاش می کند،با فشار بر بانک های خارجی آخرین روزنه های نقل و انتقال ارز دارو و مواد اولیه به ایران را ببندد.

اجازه ندهیم تیر‌های زهرآگین تحریم به مردم آسیب بزند/ تلاش آمریکا برای بستن آخرین روزنه‌های انتقال ارز داروبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه ساز سازمان غذا و دارو در دومین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی ضمن تبریک میلاد رسول اکرم و امام جعفر صادق اظهار کرد: دسترسی به اطلاعات و تحلیل داده ها مبتنی بر شواهد، ایجاد عدالت، مقابله با فساد و شفافیت در جامعه چیزی است که امروز بیش از گذشته نیاز به آنها حس می‌شود.

وی ادامه داد:متاسفانه در فضای مجازی اطلاعات بدون تایید صحت به سرعت نشر پیدا می کند و ما باید ابزاری داشته باشیم که بتوانیم اطلاعات درست را مبنای خود قرار دهیم و بر اساس آن عمل کنیم.

وی بیان کرد: سازمان غذا و دارو داده های واقعی را بر مبنای آمارنامه ارائه داده است و به نظر می‌رسد این آمارنامه برای همه امور کفایت نمی کند و باید همه داده ها را در ثبت کنیم و در این زمینه سامانه تی تک راه اندازی شده است اما هنوز جای پیشرفت دارد، اقدام بعدی ما جمع آوری نسخ از بیمه ها بوده است.

شانه ساز تاکید کرد: در فارماکولوژی اپیدمیلوژی به شدت احساس نیاز می‌کنیم، اقتصاد داروسازی و فارماکو اپیدمیلوژی در کشور ما هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌اند.

دروغ‌های خزانه داری آمریکا برای تحریم داروی ایران

شانه ساز گفت: وزارت خزانه داری آمریکا وقیحانه دروغ می گوید و با ظاهر قانونی به بهانه اینکه در دارو و غذا قصد دارند به ایران کمک کنند، آخرین روزنه ها را ببندند و بانک هایی که نقل و انتقال ارز برای ورود دارو و مواد اولیه به ایران را انجام می دهند، تحت فشار قرار دهند.

وی تصریح کرد:امریکایی ها با ابزار رسانه افکار عمومی را فریب می دهند و بدون بیان حقیقت ضوابط مقررات سخت گیرانه وضع می کنند و رفتارهای زشتی نشان می دهند چرا که بانک های خارجی همکار ایران را شناسایی و تهدید می‌کنند تا به مردم ایران فشار وارد شود.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: توان صنعت داروسازی ما به جایی رسیده است که تحریم‌ها خللی در درمان مردم ایجاد نمی‌کنند و ما هیچ احساس خلا و نگرانی نمی کنیم اما رفتار زشت و پلید مدعیان دموکراسی نباید به جهانیان پوشانده شود ، امروز جامعه بشری با اطلاعات غلط چون دروغ های دشمنان تصمیم گیری می‌کند، هرچند که اینها کف روی آب است و به زودی از بین می رود.

ذخایر دارویی کشور در وضعیت بسیار خوبی است

وی گفت: نباید اجازه دهیم تیرهای زهرآگین دشمن به مردم آسیب بزند، علی رغم تحریم ها ذخایر دارویی کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و در سال های اخیر این چنین ذخیره دارویی را نداشتیم و هیچ نگرانی نداریم اما به هر حال باید با بصیرت عمل کنیم و برنامه ریزی های لازم انجام شود.

شانه ساز بیان کرد: داده‌های اطلاعاتی دقیق و صحیح در جهت کمک به مردم بسیار موثر خواهد بود و این داده‌ها می تواند زمینه سازی تحقق عدالت باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج