بانک‌ها در جهت تحقق رونق اقتصادی تلاش کنند


بانک‌ها در جهت تحقق رونق اقتصادی تلاش کنند

تبریز- ایرنا- فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: بانک‌ها با فعالیت در جهت اعطای تسهیلات ویژه، زمینه رشد و رونق اقتصادی را فراهم کنند.

داود گرشاسبی روز پنجشنبه در دیدار با مدیر شعب بانک قرض الحسنه رسالت در آذربایجان شرقی ضمن اشاره به ظرفیت های شهرستان خاطرنشان کرد: مرند یکی از شهرستانهای ویژه در کشور است که در حوزه های کشاورزی، ترانزیت کالا، گردشگری و خدماتی، ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارد.
وی با تاکید بر افزایش فعالیت بانکها در زمینه اقتصادی گفت: تلاش بانک برای افزایش سقف وامهای اعطایی در جهت رفع مشکلات مردم باشد.
فرماندار ویژه مرند اضافه کرد: بانکها همچنین در حوزه اقتصادی و حمایت از تولید ورود پیدا کرده و موجب اشتغال زایی در شهرستان شوند.
وی افزود: حمایت از سازمانهای مردم نهاد در حوزه های اقتصادی و کشاورزی از جمله زعفران، پسته، زردآلو توسط بانکها باید در دستور کار قرار گیرد.
گرشاسبی اظهار داشت: با توجه به اینکه پرداخت وام در حوزه خرد، مقعطی بوده و مختص یک بازه زمانی است بانک ها باید با ورود به حوزه اقتصادی و کلان، نقش موثری در اقتصاد و اشتغال و سرمایه گذاری دائمی ایفا کنند.
وی در ادامه با تاکید بر توجه بیشتر بانک به رفع مشکلات واحدهای تولیدی در شهرستان گفت: بانک می تواند با شناسایی واحدهای تولیدی مشکل دار، از آنها حمایت کند تا هم در حوزه اقتصادی و هم در حوزه اشتغال زایی خلاءها برطرف شود.
فرماندار مرند ادامه داد: مهارت بانکها نباید فقط در وام دادن و پس گرفتن آن باشد بلکه می تواند با مهارت آموزی، بسیاری از افراد را تحت پوشش خود قرار داده و به آنها فعالیت اقتصادی آموزش داده و در این زمینه سرمایه گذاری کنند.
وی تاکید کرد: فاصله بانکها با مردم باید از بین رفته و با برقراری رابطه دو طرفه، امنیت و اعتماد مردم نسبت به بانکها جلب شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته