تردد بیش از 50 درصد زائران اربعین از مرز مهران/ حضور بیش از 30 هزار نیرو‌ی مسلح در مرز‌های چهارگانه


تردد بیش از 50 درصد زائران اربعین از مرز مهران/ حضور بیش از 30 هزار نیرو‌ی مسلح در مرز‌های چهارگانه

فرمانده ناجا درباره چگونگی برگزاری مراسم پیاده روی اربعین امسال توضیحاتی داد.

تردد بیش از 50 درصد زائران اربعین از مرز مهران/ حضور بیش از 30 هزار نیرو‌ی مسلح در مرز‌های چهارگانهبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی که صبح امروز (پنجشنبه بیست و سوم آبان ماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه نیروی انتظامی طی چند سال گذشته در مرز‌های چهارگانه حضور فعال داشته است، اظهار داشت: امسال ۳ میلیون و ۸۰ هزار زائر ایرانی و بیش از ۳ هزار زائر خارجی از مرز‌های ایران در مراسم پیاده روی اربعین حسینی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از تردد زائران از مرز مهران انجام شد، ادامه داد: نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت با بیش از ۳۰ هزار نفر در مرز‌های چهارگانه، تمامی جاده‌های منتهی به مرز‌ها و پایانه‌ها حضور داشتند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: امسال با رصد و پایش تمامی مسیرها، پایانه‌ها و محل تجمع زائران خوشبختانه مشکلی نداشتیم و خدمات زیادی به زائران ارائه شد و بیشترین خدمات توسط مرزبانی و یگان‌های ویژه ارائه شد.

فرمانده ناجا با اشاره به وجود کمبودها و خلأهایی در زیرساخت‌های مرزی کشور گفت: نیروی انتظامی در ایام اربعین با تلاش‌های شبانه روزی خود این خلأها و کمبو‌دها را برطرف کرد.

وی با اشاره به صدور ۲ میلیون گذرنامه و برگ گذر موقت در ایام اربعین امسال گفت: با توجه به افزایش درخواست‌ها جهت صدور گذرنامه با هماهنگی با کشور عراق برگ تردد موقت صادر شد.

سردار اشتری افزود: با توجه به لغو روادید افزایش زائر را داشتیم و زائران از اول محرم تا پایان اربعین به کشور عراق سفر کردند.

بیشتر بخوانید: عظمت پیاده روی اربعین به مذاق دشمنان خوش نمی‌آید/ استکبار جهانی خواستار تداوم اختلاف و شکاف بین ایران و عراق

فرمانده ناجا گفت: خوشبختانه امسال برای زائرانی که گذرنامه نداشتند و در مرز‌ها حضور پیدا کردند، بیش از شش هزار برگ تردد موقت صادر شد؛ همچنین امسال ۱۲۲ هزار دانشجو، طلبه و دانش آموز در پیاده روی اربعین شرکت کردند.

سردار اشتری اضافه کرد: امسال ورود پاکسانی‌ها و افغانستانی‌ها از مرز میرجاوه و دوقارون با توجه به هماهنگی نیرو‌های مسلح به خوبی صورت گرفت.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی آماده تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی امروز همانند ۴۰ سال گذشته آماده برقراری نظم و امنیت در سراسر کشور است.

انتهای پیام/

توضیحات سردار اشتری درباره برگزاری پیاده روی اربعین امسال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر