آبزی‌پروری در بندر آستارا آموزش داده‌شد


آبزی‌پروری در بندر آستارا آموزش داده‌شد

آستارا - ایرنا - پرورش ماهیان خاویار، گرمابی و سردابی به منظور تقویت منابع آبزیان و توسعه آبزی‌پروری در شهرستان آستارا به علاقه‌مندان آموزش داده‌شد.

رئیس اداره شیلات آستارا عصر چهارشنبه در این دوره آموزشی در سالن اداره ورزش و جوانان این شهرستان گفت: این دوره دو روزه با مشارکت اداره های جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان و با شرکت ۵۰ نفر از علاقه مندان به آبزی پروری از شهرستان های آستارا و تالش برگزار شد و به شرکت کنندگان، گواهینامه دوره آموزشی اعطا خواهد شد.

صادق خاصی پور بیان کرد: آستارا با اراضی مستعد پرورش ماهیان خاویار، گرمابی و سردابی از اهمیت برخوردار است و در این دوره، شرایط نگهداری و پرورش ماهیان خاویاری در منابع آبی متعدد آموزش داده شد.

وی اظهار کرد: دولت از پرورش دهندگان ماهی حمایت می کند و به متقاضیان در صورت کسب مجوزهای لازم، برای تولید هر تن ماهی خاویار ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال، هر تن ماهی سردابی ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال و هر تن ماهی گرمابی ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت ارائه می شود.

خاصی پور ادامه داد: به صورت میانگین، سالانه حدود ۵۰۰ تن انواع ماهی پرورشی در استخرهای آستارا تولید می شود و با توجه به کاهش ماهیان استخوانی در دریای خزر، ماهیان پرورشی در بازار، جایگزین ماهیان استخوانی شده است.

شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و از ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر و منابع آبی متعدد برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری