تداوم درس و مشق در مدارس زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی


تداوم درس و مشق در مدارس زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

تبریز - ایرنا - با وجود زلزله 5.7 ریشتری در مناطقی از آذربایجان‌شرقی و آسیب حدود 3300واحد مسکونی، مدارس مناطق زلزله‌زده دایر بوده و درس و مشق و تحصیل در آن‌ها به شیوه عادی ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مانعی برای تحصیل در مدارس زلزله‌زده وجود ندارد، افزود: هم اکنون تمام مدارس روستاهای زلزله زده دایر است.

جعفر پاشایی با بیان اینکه مدارس ما آسیب زیربنایی ندیده است، گفت: دیوار حیاط مدرسه روستای ورنکش میانه فروریخته و بقیه مدارس نیز آسیب جزئی دیده اند.

آسیب زیادی به مدارس وارد نشده است

مدیرکل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی هم در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در اثر زلزله ترک میانه آسیب زیادی به مدارس روستاهای زلزله زده وارد نشده و فقط برخی تَرک‌های جزئی اتفاق افتاده که قابل تعمیر است.

پیام صدقی با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان مدارس مناطق زلزله‌زده میانه و ترکمانچای گفت: در اولین ساعات زلزله برای بررسی میزان تخریب در مدارس در منطقه حضور یافتیم تا برآوردی از خسارات احتمالی داشته باشیم و با اینکه شدت زلزله زیاد بود، خوشبختانه مدارس آسیب قابل ملاحظه‌ای ندیده‌اند و فقط سه دیوار محوطه در روستای ورنکش میانه دچار تخریب شده که مربوط به دیوارهای قدیمی و کاهگلی است.

مدیرکل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی افزد: در سراب، میانه، کاغذکنان و سایر شهرهای درگیر زلزله مدسه‌ای نداریم که تخریب شده و قابل استفاده نباشد بلکه فقط برخی تَرک‌های جزئی اتفاق افتاده که قابل تعمیر است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان آذربایجان شرقی حدود ۶۰ درصد مدارس مستحکم است و ۴۰ درصد باقیمانده نیز به طور مساوری یا نیاز به مقاوم‌سازی دارند و یا باید تخریب کامل شوند.

وی خاطرنشان کرد: مدارسی در سطح استان وجود دارد که عمری بالای ۵۰ سال دارند.

صدقی با بیان اینکه در روستای ورنکش میانه مدرسه‌ای وجود دارد که باید تخریب شده و نوسازی شود، افزود: در سال جاری برنامه‌هایی برای نوسازی بقیه مدارس فرسوده استان داریم که در صورت تخصیص منابع مالی به بهره برداری خواهند رسید.

وی از تحویل ۴۵۰ واحد کلاس به آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: مدارس تبریز نسبت به سایر مدارس استان از مقاومت کمتری برخوردار هستند بنابراین اگر زلزله‌ای در سطح شهر تبریز رخ دهد، خسارت بیشتری را متحمل خواهیم شد.

به گزارش ایرنا ساعت ۲ و ۱۷دقیقه بامداد جمعه (۱۷آبان ماه) زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

این حادثه به حدود ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستانهای میانه و سراب خسارت وارد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس