هشدار مرجعیت عراق نسبت به سوء استفاده از اعتراضات مردمی عراق


هشدار مرجعیت عراق نسبت به سوء استفاده از اعتراضات مردمی عراق

مرجعیت عراق روزگذشته نسبت به اینکه از اعتراضات مردمی در عراق از سوی طرف های داخلی و خارجی سوء استفاده شود و در نهایت به عراق ضرر برساند، هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسلام تایمز، «شیخ مهدی کربلایی» نماینده «آیت الله سید علی سیستانی» مرجع تقلید شیعیان عراق روزگذشته در خطبه های نماز جمعه ی شهر مقدس کربلا گفت: این امر (رسیدگی به وضعیت امنیتی این روزهای عراق) به نیروهای امنیتی واگذار می شود تا اطمینان خاطر حاصل شود که این اعتراضات به سوی خشونت های بیشتری کشیده نشود.

وی در عین حال دولت عراق را به پاسخگویی به خواسته های تظاهرات کنندگان در نزدیکترین زمان ممکن فراخواند و افزود: مسئولیت بزرگ بر گردن نیروهای امنیتی است.

نماینده ی «آیت الله سیستانی» در کربلا در ادامه ی سخنانش با اشاره به اینکه تظاهرات مسالمت آمیز حق همه ی ملت عراق است گفت: نیروهای امنیتی عراقی طی جنگ با داعش فداکاری های زیادی کردند و از تظاهرات کنندگان خواست تا به دستگاههای امنیتی آسیب نرسانند و بلکه با آنان همکاری کنند.

گفتنی است؛ بغداد پایتخت عراق و دیگر استان های این کشور از روز جمعه 25 اکتبر شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز مردمی است که اقدامات خشونت آمیز نفوذی ها در داخل منجر به آن شد که اعتراضات از روند مسالمت آمیز خودش خارج شود و به خشونت و درگیری بینجامد.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس