تلویزیون یکی از بااخلاق ترین و کاربلدترین تهیه کنندگانش را از دست داد. مجید اوجی بعد از مدت ها چالش و چلنج با بیماری سرطان عصر روز جمعه در خانه اش بر اثر ایست قلبی جان به جان آفرین تا فلورا سام همسر او و خانواده تلویزیون در عزای از دست دادن تهیه کننده «مرضیه» به سوگ بنشینند. او اولین چهره پرخبر هفته گذشته بود و خبرگزاری برنا مجددا این ضایعه دردناک را به خانواده اوجی، فلورا سام و همکارانش تسلیت می گوید.

اما ماجرای مطرب شدن پرویز پرستویی تکانی محسوس به وضعیت گیشه سینما داد. اگرچه برخی معتقدند این فیلم یک اثر شاد و شنگول نیست اما اگر از چند سکانسی که سانسور شده است و خواننده ترک که اجازه خواندن ندارد بگذریم همین که فیلم کیایی در روز اول اکرانش به گیشه 700 میلیون تومانی دست پیدا کرد نشان از این دارد که پرویز پرستویی کماکان می تواند ستاره باقی بماند.

همایون شجریان و علیرضا قربانی اولین اجرای مشترک را هفته گذشته رونمایی کردند تا آلبوم «افسانه چشمهایت» با اجرای مشترک این دو خواننده سنتیپربازدیدترین اخبار موسیقی خبرگزاری های مختلف باشد. خاطره مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی و موتورسواری شان در سطح شهر تهران دست به دست در فضای مجازی چرخید تا آنها هم دیگر چهره های برگزیده این هفته باشند.

جواد رضویان و سیامک انصاری که از پیروان سبک مهران مدیری در طنازی هستند حالا با دو ایده متفاوت به هم رسیدند تا دوباره بازار نود شبی سازی تلویزیون در ژانر طنز کلید بخورد. بی تردید حضور مشترک این دو که البته در تفکر طنز متفاوت به نظر می رسند می تواند جان تازه به فضای متفاوت تلویزیون ببخشد.

غول ها به تلویزیون برمی گردند. مهران مدیری با برنامه «دورهمی» در روز تولد پیامبر اکرم (ص) به آنتن شبکه نسیم خواهد آمد. رامبد جوان را هم مطمئنا روی آنتن شبکه نسیم خواهیم دید تا مجددا پرمخاطب ترین شبکه طناز تلویزیون به روزهای اوج برگردد. به هرحال شبکه نسیم و ساختاری که برایش تعریف شده است در این روزها ماموریت مهمی برعهده دارد. در روزگاری که شبکه های مختلف اجتماعی و مجازی با بالاترین سرعت اخبار را در اختیار مخاطبانشان قرار می دهند تنها رسانه ملی باید تفکرش را روی آرامش بخشیدن و پایین آوردن چالش و تنش های مردمی که نیاز دارند نگرانی ها و سختی های زندگی روزمره را حداقل برای دقایقی به فراموشی بسپارند، بگذارد. کارنامه شبکه نسیم به خصوص در دوسال اخیر نشان از این دارد که اولا سلایق مخاطبین مختلف حتی در گروه های سنی مختلف مدنظر مدیران این شبکه بوده است و برنامه های شناسنامه دار و موفق این شبکه با سیری صعودی در ساختار و محتوا نه تنها مخاطبشان را حفظ کرده اند در فرمول های برنامه سازی هم به استانداردهای جدید دست پیدا کردند. بی تردید شبکه نسیم امروز با بازگرداندن مهران مدیری و رامبد جوان و برنامه هایی که در دست تولید دارد یکی از مهم ترین پارامترهای حفظ مخاطب برای رسانه ملی محسوب می شود.

گوهر خیراندیش بعد از کنسرت محمد رضا گلزار و ویدئویی که در حمایت از او برای نشان دادن سالن پر از تماشاگر کنسرت او در فضای مجازی منتشر کرد، در کنسرت خواننده زن لس آنجلسی هم حاضر شد و به ابراز احساسات مردم پاسخ داد تا در شبکه های مختلف اجتماعی پر سر و صدا ظاهر شود. نکته مهم در کنسرت این خواننده لس آنجلسی به این مسئله برمی گردد که او معتقد بود هرکسی در کنسرت من حاضر می شود در ایران ممنوع الکار می شود!

مهران غفوریان که یکی از اعجوبه های طنز تلویزیون است به نفع استعداد کودکان و نوجوان و البته 35 کیلو لاغرتر با برنامه «اعجوبه ها» به شبکه سه آمده است و البته باید دید او که بخش هایی از بریده های برنامه اش با ترفندهایی در فضای مجازی چرخیده است آیا می تواند با این برنامه در اوج بماند یا اینکه آنچه مدنظر اوست در اعجوبه ها اتفاق نمی افتد؟! به هر حال غفوریان با سابقه و توانمندی اش یکی از بهترین های این روزهای سینما و تلویزیون در عرصه طنز محسوب می شود که سابقه نشان داده است کماکمان می تواند یک تنه خرج نان و نمک یک سریال طنز تلویزیونی را پرداخت. سریال «زوج یا فرد» با بازی او نوروز امسال روی آنتن شبکه سه رفت تا او با کلی تغییرات فیزیکی با یک مسابقه تلویزین بازگردد و چهره پرخبر هفته گذشته باشد.

احسان علیخانی هم خبر از بازگشتش با فصل جدید برنامه «عصر جدید» داد که به زودی در این باره بیشتر خواهیم خواند.