به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته: تیم ملی فوتبال ساحلی

مسابقات فوتبال ساحلی بین قاره‌ای به میزبانی امارات برگزار شد و تیم ملی کشورمان با اقتدار برای سومین بار توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد. این مقام اولی ساحلی‌بازان دومین مقام قهرمانی پیاپی بود که توسط ملی‌پوشان ایران به دست آمد. ساحلی‌بازان ابتدا مقابل مکزیک، مصر و روسیه به برتری رسیدند. در مرحله بعد امارات میزبان را در ضربات پنالتی از پیش روی برداشت و در فینال این رقابت‌ها با نتیجه قاطع 6 بر 3 توانستیم اسپانیای مدعی را شکست دهیم. بعد از رفتن اوکتاویو برزیلی از کادرفنی تیم ملی، هدایت این تیم برعهده عباس هاشم‌پور افتاد و تیم کشورمان با هدایت یک کادرفنی ایرانی این قهرمانی را به دست آورد.

بازنده هفته: نمایندگان ایران در رقابت‌های هندبال جام باشگاه‌های آسیا

رقابت‌های هندبال جام باشگاه‌های آسیا از 16 آبان‌ماه در کره جنوبی آغاز شده و این مسابقات تا 26 همین ماه ادامه دارد. سپاهان اصفهان و زاگرس اسلام‌آباد دو نماینده کشورمان در این مسابقات هستند که در پنج بازی گذشته نتایج بسیار ضعیفی را از خود به جا گذاشتند و تیم سپاهان توانست تنها در یک دیدار به برتری برسد. سپاهان در گروه دوم این مسابقات با الوکره قطر، العمان عمان، باربار بحرین، الوحده عربستان و العربی کویت و زاگرس اسلام آباد در گروه اول این مسابقات با تیم‌های هاوکس کره جنوبی، العربی قطر، الکویت کویت و الشارجه امارات هم گروه هستند.

نقد هفته: مارک ویلموتس

تیم ملی فوتبال ایران بعد از 8 سال همکاری با کارلوس کی‌روش با مارک ویلموتس به توافق رسید و این مربی بلژیکی هدایت یوزها را برعهده گرفت. باتوجه به اینکه انتقادهای زیادی از شیوه عملکرد کی‌روش در هشت سال گذشته شده بود، فدراسیون فوتبال این قول را داد که مدیریت بهتری برای ویلموتس داشته باشد و این مربی بر عملکرد تیم‌های لیگ برتری نظارت و بازی‌ها را رصد کند. شاید در ابتدای امر این اتفاق افتاد ولی یواش یواش ویلموتس نسبت به تعهداتی که داشت سردتر شد. البته برخی مشکلات پیش آمده برای پرداخت پول این مربی را دلیل این موضوع می‌دانند که امیدواریم فدراسیون فوتبال با مدیریت بهتر بتواند این مشکل را حل کند.

شخصیت هفته: مستعفی‌های فدراسیون فوتبال

در هفته‌ای که گذشت سه تن از اعضای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ از سمت خود کنار رفتند. سعید فتاحی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ با حکم حیدر بهاروند، رییس سازمان لیگ از کار برکنار شد. اسماعیل حسن‌زاده، رییس کمیته انضباطی و مرتضی تورک، رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نیز از سمت خود استعفا دادند. بیشتر تیم‌های لیگ برتری به حکم‌های صادر شده از سوی کمیته انضباطی و بعضا کمیته اخلاق اعتراض داشتند و شاید این اعتراض‌ها باعث رفتن این دو نفر شد. فتاحی نیز بعد از بازی فینال جام حذفی فصل پیش محروم شده بود که با تجدیدنظری که صورت گرفت به کار بازگشت.

پیشنهاد هفته: بازی تیم ملی ایران و عراق

در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا تیم ملی فوتبال ایران امروز از ساعت 17:30 به میزبانی اردن به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت. این بازی حساسیت بالایی برای دو تیم دارد. تیم ایران بعد از باخت مقابل بحرین باید در این بازی امتیاز بگیرد وگرنه در ادامه کار با مشکل مواجه خواهد شد. به خاطر ناامنی‌هایی که در عراق وجود دارد فیفا تصمیم گرفت این بازی در کشور ثالث برگزار شود و عراق نیز اردن را به عنوان میزبان انتخاب کرد. تیم ایران در حال حاضر 6 امتیاز دارد و عراق 7 امتیاز کسب کرده که از این لحاظ در جدول وضعیت بهتری نسبت به ایران دارد.

مسابقه هفته: بازی لیورپول و منچسترسیتی

در هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس در هفته‌ای که گذشت یک دیدار مهم برگزار شد و تیم لیورپول در ورزشگاه آنفیلد به مصاف منچسترسیتی رفت. سیتیزن‌ها که در چند سال اخیر به اوج رسیده‌اند در این فصل شرایط سال گذشته را در لیگ ندارند. تیم لیورپول در این بازی با ارائه یک بازی هجومی توانست با نتیجه سه بر یک حریف قدرتمند خود را مغلوب کند. این برد لیورپول شاید به نوعی تکلیف قهرمانی نیم فصل را نیز مشخص کرد و شاگردان کلوپ توانستند فاصله خود را بیشتر کنند.