مسابقات جودو قهرمانی کشور در ایلام آغاز شد


مسابقات جودو قهرمانی کشور در ایلام آغاز شد

مسابقات جودو قهرمانی کشور با حضور رئیس فدراسیون جودو و معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در سالن شهدای قلاویزان شهر ایلام آغاز شد.

مسابقات قهرمانی جودو یادواره سه هزار شهید استان ایلام با حضور ۳۵۰ ورزشکار از ۳۱ استان کشور در رده سنی جوانان از روز چهارشنبه 22 آبان شروع شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام‌ در آیین افتتاحیه این مسابقات گفت: ورزش و تحرک بدنی، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت جامعه است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

محمد نوذری افزود: در دولت تدبیر و امید زمینه نشاط و پویایی جوانان فراهم شده است و نگاه خاص و ویژه ای به حوزه جوانان می شود.

وی یادآور شد: در راستای توسعه ورزش در نقاط مختلف استان بخصوص شهرستان ها باید تلاش کنیم رقابت های سالمی بین ورزشکاران به نمایش گذاشته شود.

نوذری تاکید کرد: دیپلماسی ورزشی می تواند کلید گشایش بین ملت ها باشد و هرجا بن بستی باشد با ورزش از بین می رود.

وی با بیان اینکه امروز ایلام درحوزه ورزش قهرمانی حرف های زیادی برای گفتن دارد، گفت: امروز ورزش مهمترین زبان زنده دنیا در روابط بین کشورها و دیپلماسی ورزشی گره گشای مناسبات بین المللی است.

نوذری اضافه کرد: وقتی که پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران درمسابقات جهانی به اهتزاز درمی آید آن لحظه برای هر ایرانی غرورآفرین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام‌ به میزبانی ایلام در اربعین اشاره کرد و گفت: استان ایلام بعنوان عروس زاگرس، دروازه عتبات عالیات و پایتخت خادمین اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی افزود: سالانه بیش از پنج میلیون زائر از این استان به عتبات عالیات مشرف می شوند و در اربعین امسال بیش از ۶۲ درصد زائران از مرز مهران تردد کردند.

نوذری یادآور شد: استان ایلام هشت سال درگیر جنگ بود و مردانه از کیان، دین و سرزمین ایران اسلامی دفاع کرد.

وی تصریح کرد: ایلام سرزمین شهیدان است و خون بیش از ۹ هزار شهید سرافراز ایران اسلامی در این منطقه از کشور ریخته شده است.

نوذری تاکید کرد: برای شناسایی استعدادهای ورزشی در استان برگزاری این نوع مسابقات ضروری است و باید در اولویت اداره ورزش و جوانان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ورزش همگانی کمک شایانی به آرامش اجتماعی و یکپارچگی مردم برای زندگی بهتر در جامعه ایفا می کند.

خردادماه گذشته نیز اردوی تیم ملی جودود در رده نوجوانان در استان ایلام برگزار شد.

این استان دارای ۳۰ هزار ورزشکار سازمان یافته است و ۳۵۰ ورزشکار نیز در رشته جودو فعال هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن