شفافیت؛ تنها راه مبارزه اصولی با فساد


شفافیت؛ تنها راه مبارزه اصولی با فساد

وزیر اقتصاد تاکید کرد: تنها راه مبارزه اصولی با فساد، شفافیت و ایجاد اتاق شیشه‌ای، الکترونیکی کردن فرآیند‌ها و شکل گیری اقتصاد هوشمند است.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، آقای فرهاد دژپسند در جلسه هم اندیشی اعضای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های تابعه که با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، رئیس دیوان محاسبات کشور، معاونان وزیر، روسای سازمان‌های تابعه، مدیران عامل بانک ها، بیمه‌ها و .. برگزار شد، با بیان اینکه "ادراک" فساد در کشور از خود آن بیشتر است، گفت: در یک تحقیق،حدود۹۰ درصد پاسخگویان، میزان فساد در کشور را بالا اعلام کرده اند، اما تنها ۱۳ درصد آن‌ها توانسته بودند به مصادیق عینی در این ارتباط اشاره کنند.
وی افزود: این بیانگر آن است که ادراک فساد بسیار بیشتر از سطح واقعی آن است.
آقای دژپسند با بیان اینکه فساد، ریشه‌ها را می‌سوزاند اظهار داشت: اگر فساد به درستی سرکوب نشود تبدیل به یک رویه می‌شود.
وی گفت: اگر اتاق شیشه‌ای شکل بگیرد، فضا به شکلی شفاف می‌شود که فساد، خودبخود بر ملا می‌شود.
وزیر اقتصاد گفت: تا زمان تحقق کامل الکترونیکی کردن فرایند‌ها و اقتصاد هوشمند، حتی یک لحظه نباید در شناسایی فساد و مقابله با بروز علل خارجی آن درنگ کرد.
وی با بیان اینکه در مبارزه با فساد، رافت و عطوفت، بی معنا می‌شود، تاکید کرد: گلوگاه‌های فساد باید شناسایی و فاسدان به نحوی مجازات شوند که به عبرت دیگران تبدیل شوند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در عین حال خاطر نشان کرد: همچنان که کندی در این موضوع مهم جایز نیست نباید دچار تندروی نیز شد و خدای ناکرده با آبروی افراد به ناحق بازی کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟