مشکلات مالی علت 25درصد از طلاقها در استان اردبیل/کاهش 12درصدی وقوع جرم/کشف 46 قطعه عتیقه


استاندار اردبیل:طبق بررسی‌های به عمل آمده 70 درصد طلاق‌ها در هفت سال نخست زندگی مشترک صورت می‌گیرد.

مشکلات مالی  علت 25درصد از طلاقها در استان اردبیل/کاهش 12درصدی وقوع جرم/کشف 46 قطعه عتیقه

به گزارش صدای ایران از اردبیل، دومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی با حضور پژوهشگران برتر کشور در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
در این همایش کارشناسان آسیب‌های اجتماعی به تبادل اندیشه پرداختند و در راستای اهمیت رسیدگی به این موضوع نظریه‌های لازم را ارائه کردند.
اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در این همایش اظهار داشت: یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم کشور و بالتبع استان اردبیل موضوع طلاق است که درصدد هستیم با توسعه برنامه‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این زمینه برنامه‌های مناسبی را تدوین کرده و دغدغه‌های مالی و اقتصادی خانواده‌ها را از سر راه برداریم.
وی با اشاره به این که عدم توجه به مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در کنار برنامه‌های اقتصادی و عمرانی سبب عدم توسعه در استان می‌شود بیان کرد: باید برنامه‌‌ریزی مدونی در این زمینه پایه‌ریزی شود تا بتوانیم مشکلات موجود در این راستا را احصا و شاهد تحقق اهداف مورد نظر باشیم.
وی ضمن اشاره به مشکلات موجود در زمینه طلاق نیز بیان کرد: متاسفانه عدم کسب مهارت زندگی عامل اصلی طلاق است و 25 درصد طلاق‌ها مربوط به مشکلات مالی است که طبق بررسی‌های به عمل آمده 70 درصد طلاق‌ها در هفت سال نخست زندگی مشترک به وقوع می‌پیوندد.
ظرفیت علما و روحانیون در توسعه برنامه‌های فرهنگی استفاده می‌شود
بهنامجو بیان کرد: با توجه به این که روحانیون و علما به عنوان مشاورین خانواده می‌توانند نقش‌آفرینی خوبی در امر کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند بنابراین ظرفیت علما و روحانیون در توسعه برنامه‌های فرهنگی استفاده می‌شود که امیدواریم با افزایش آگاهی در بین خانواده‌ها بتوانیم در کسب مهارت‌های زندگی موفق عمل کنیم.
وی ضمن اشاره به لزوم توجه ویژه به افزایش مهارت‌های زندگی در بین کارکنان ادارات نیز اظهار کرد: باید با آغاز یک کار جهادی عملکرد و خروجی مورد انتظار را به دست آوریم وگرنه در صورت بی‌توجهی به این مسئله نمی‌توان به اهداف مورد نظر در این زمینه دست یافت.
بهنامجو بیان کرد: توسعه برنامه‌های محوری برای توسعه متوازن در ابعاد مختلف اولویت اساسی است که با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار است و در تلاش هستیم با ارتقای مهارت‌های لازم برای مواجهه با ناهنجاری‌ها بتوانیم در زندگی فردی و اجتماعی بسترهای مناسب موفقیت را فراهم کنیم.
وقوع جرم در اردبیل 12 درصد کاهش یافت
سردار هوشنگ حسینی فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل نیز در این همایش اظهار کرد: وقوع جرم در این استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش یافته است و این استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور با 28 هزار و 632 فقره جرم در رتبه 32 قرار گرفته است.
وی بیان کرد: مواد مخدر ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است و خوشبختانه اردبیل در این زمینه نیز وضعیت مناسبی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد که باید برای ریشه‌کن کردن این بلای خانمان‌سوز در راستای ارتقای حس مسئولیت پذیری برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یابد.
حسینی تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان یک امر ضروری و مهم است و در این زمینه ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و سمن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که خوشبختانه تاکنون نیز اقدامات خوبی را به انجام رسانده‌ایم.
وی از افزایش 10درصدی کشف مواد مخدر در استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: باید در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و مبارزه با این بلای خانمان‌سوز برنامه‌های خوبی را داشته باشیم و برنامه‌های فرهنگی را برای اجرای برنامه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی ارتقا بخشیم.
اشیاء عتیقه تاریخی در نمین کشف شد
حسینی از کشف 46 قطعه اشیاء عتیقه تاریخی مربوط به دوره قاجاریه نیز خبر داد و بیان کرد: طی این عملیات چهار مجرم دستگیر شدند.
به نوشته تسنیم وی افزود: در بررسی‌های انجام یافته مشخص شد که راننده و 3 سرنشین سواری پراید قاچاقچی اشیاء عتیقه هستند و 46 قطعه عتیقه کشف شد و پرونده قضائی برای متخلفان تشکیل یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت