::مرادوردی- دیدار ابراهیمی ترکمان با رییس جمهوری آذربایجان


گزارش سرویس بین الملل

گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از باکو، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان قبل از ظهر امروز در دیدار با رییس جمهوری آذربایجان تشکیل اتحادیه فرهنگی کشورهای حاشیه دریای خزر را خواستار شد .

"ابوذر ابراهیمی ترکمان " که به دعوت رسمی دولت جمهوری آذربایجان برای شرکت در همایش جهانی مسوولان دینی به باکو سفر کرده است با "جواد جهانگیرزاده " سفیر و "اصغر فارسی" رایزن فرهنگی ایران در باکو با "الهام علی اف" رییس جمهوری آذربایجان دیدار و درباره توسعه همکاری های فرهنگی گفتگو کرد.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان پس از این دیدار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در باکو گفت: در این نشست پیشنهاد راه اندازی اتحادیه فرهنگی کشورهای حاشیه دریای خزر را که پیش از این از طریق مجاری رسمی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده بود با رییس جمهوری آذربایجان در میان گذاشتم که آقای "الهام علی اف " هم ضمن استقبال از این پیشنهاد ، اعلام کرد: موضوع را با نظر بسیار مثبت پیگیری و در این رابطه با دولت های کشورهای حاشیه خزر صحبت خواهند کرد تا این پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مورد پذیرش قرار گیرد.
ترکمان ابراز امیدواری کرد: با تشکیل این اتحادیه فرهنگی کشورهای حاشیه دریای خزر ، کشورهایی که دارای مشترکات فرهنگی بسیار فراوانی هستند بتوانند از ظرفیت این اتحادیه استفاده کرده و قابلیت های مختلف خود را عملیاتی کنند تا زمینه رشد و شکوفایی روابط فرهنگی کشورهای حاشیه دریای خزر بیش از پیش فراهم شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشورمان افزود: در این دیدار همچنین رییس جمهوری آذربایجان ضمن ابراز خرسندی از دیدارها و روابطی که با آقای روحانی رییس جمهور کشورمان داشتند ، گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه های مختلف همکاری های رو به افزایشی دارند و در حوزه فرهنگی هم جمهوری آذربایجان علاقه مند گسترش این همکاری ها است .
وی افزود: من هم در این نشست به برگزاری هفته های فرهنگی دو کشور برای اجرایی سازی موافقت نامه فرهنگی و برنامه مبادلات دو کشور اشاره کردم که رییس جمهوری آذربایجان ضمن ابراز خرسندی بر توسعه همکاری های فرهنگی دو کشور در چارچوب موافقت نامه فرهنگی دو کشور تاکید کرد.
همایش جهانی مسوولان دینی با حضور روحانیون ، اندیشمندان و دولتمردان کشورهای مختلف از فردا 23 آبان به مدت دو روز در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی