رامیان؛ شهر آبشار و چشمه‌های فیروزه‌ای


رامیان؛ شهر آبشار و چشمه‌های فیروزه‌ای

برای داشتن روز‌هایی بدور از شلوغی و دغدغه‌های زندگی، کافیست چند روزی را به خودتان استراحت بدهید و غرق در زیبایی‌های جا‌های دیدنی رامیان شوید. رامیان یکی از بکرترین شهر‌های استان گلستان می‌باشد که بخاطر داشتن آبشار‌های فوق العاده زیبا و چشمه‌های حیرت انگیز و فیروزه‌ای شهرت دارد.

برای داشتن روز‌هایی بدور از شلوغی و دغدغه‌های زندگی، کافیست چند روزی را به خودتان استراحت بدهید و غرق در زیبایی‌های جا‌های دیدنی رامیان شوید. رامیان یکی از بکرترین شهر‌های استان گلستان می‌باشد که بخاطر داشتن آبشار‌های فوق العاده زیبا و چشمه‌های حیرت انگیز و فیروزه‌ای شهرت دارد. در این مطلب به بهترین جا‌های دیدنی رامیان و زیبایی‌های نهفته در این شهر سفر خواهیم کرد.
رامیان؛ شهر آبشار و چشمه‌های فیروزه‌ایرامیان کجاست؟
قبل از مرور جا‌های دیدنی رامیان، بهتر است کمی در مورد این شهر و موقعیت جغرافیایی آن صحبت کنیم. رامیان از زیباترین شهر‌های خطه شمالی ایران و در جنوب استان گلستان می‌باشد. این شهر کوچک حدود ۷۶ کیلومتر با گرگان فاصله داشته و بخاطر داشتن مناطق سرسبز و آبشار و چشمه هایش شناخته شده است. قدم گذاشتن به سرزمینی که تا چشم کار میکند سکوت، آرامش و سرسبزی به چشم میخورد، در کنار گله‌های اسب‌های وحشی که چشم اندازی شبیه به تابلو‌های نقاشی را بوجود می‌آورند، توصیفی کوتاه از این شهر است. دیدنی‌های رامیان تلفیقی از طبیعت بکر، تاریخ بی نظیر و چند هزار ساله، چشمه و آبشار و مکان‌های مذهبی می‌باشد که انتخاب هر یک به تنهایی می‌تواند بهانه‌ای برای سفر به آن باشد.>> خانه سنتی ابریشم، احیاگر ابریشم رامیان
رامیان؛ شهر آبشار و چشمه‌های فیروزه‌ایچشمه گل رامیان
برای داشتن بهترین لحظات در سفر به رامیان، اولین انتخابتان را لذت بردن از سکوت و زیبایی بی نظیر چشمه گل قرار دهید. این چشمه در جاده شاهرود به رامیان قرار گرفته است و از بهترین ویژگی‌های آن می‌توان به قرار گرفتن جنگل در سه طرف آن و همچنین داشتن عمق بسیار زیاد اشاره کرد. چشمه گل رامیان که به عنوان دومین چشمه عمیق دنیا شهرت دارد، ۸۰ متر عمق داشته و این حجم انبوه از آب در نهایت باعث شده است تا به رنگ سبز و فیروزه‌ای بنظر برسد.

تلفیق سرسبزی جنگل و درختان سر به فلک کشیده با رنگ فیروزه‌ای آب و دور بودن از هیاهو و شلوغی این مکان را بسیار آرام و لذت بخش کرده است. کافیست کوله باری سبک به مقصد این مکان دیدنی رامیان بردارید و با دوربین عکاسی و گروهی از دوستان یا خانواده بهترین روز‌ها را تجربه و ثبت کنید. از نکات بسیار مهم در بازدید از چشمه گل رامیان این است که شنا را در این چشمه فراموش کنید، چون عمق بسیار زیادی داشته و شنا در آن نیاز به تخصص زیادی دارد. بهترین کار نشستن در کنار چشمه و غرق شدن در سکوت و زیبایی آن است.
رامیان؛ شهر آبشار و چشمه‌های فیروزه‌ای
جنگل نیلبرگ
برای دیدن یکی دیگر از جا‌های دیدنی رامیان باید مسیرتان را به ۴ کیلومتری جنوب شرقی این شهر منحرف کنید تا قدم به جنگلی فوق العاده زیبا به نام جنگل نیلبرگ بگذارید. با ورود به این جنگل فقط نباید تنها منتظر درختان سرسبز و زیبا بود، بلکه می‌توان صدای آب‌هایی که از آبشار‌های مرتفع به زمین سرازیر میشوند را گوش داد و یا دقایقی را در کنار چشمه‌های روانش سپری کرد. اغلب گردشگران بهار و تابستان را برای بازدید از این جنگل انتخاب می‌کنند، اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم چهره‌ی هزار رنگ این منطقه‌ی رویایی را در پاییز از دست ندهید.
رامیان؛ شهر آبشار و چشمه‌های فیروزه‌ایپارک جنگلی دلند
از دیگر جا‌های دیدنی رامیان می‌توان به پارک جنگلی دلند اشاره کرد که در مسیر جاده گرگان به مشهد قرار گرفته است. موقعیت مکانی و امکانات تفریحی و رفاهی و وجود درختان متنوع و بلند قامت، همگی باعث شده اند تا این پارک در بین گردشگران طرفداران زیادی داشته باشد. جنگل دلند را می‌توانید در ۱۱ کیلومتری غرب آزادشهر ببینید و شک نکنید که استراحت در آن می‌تواند حسابی خستگی از تن برهاند.

آبشار‌های دیدنی رامیان؛

شهر رامیان را اغلب به آبشار‌های زیبایش می‌شناسند و بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌ها در سفر به این شهر خواهند بود. از معروف‌ترین آبشار‌های رامیان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رامیان؛ شهر آبشار و چشمه‌های فیروزه‌ای

آبشار پشمکی
آبشار‌های خزه‌ای از جمله جا‌های دیدنی رامیان و استان گلستان می‌باشند که سرازیر شدن آب از روی خزه‌های سبز رنگ منظره‌ای خارق العاده را بوجود می‌آورند. آبشار پشمکی یکی دیگر از آبشار‌های خزه‌ای در جنوب غربی رامیان می‌باشد که در بهار و تابستان میزبان گردشگران زیادی می‌باشد. این آبشار در ۳ کیلومتری روستای پا قلعه قرار گرفته است و با قلعه میران که از مناطق تاریخی این منطقه به شمار میرود فاصله زیادی ندارد.
رامیان؛ شهر آبشار و چشمه‌های فیروزه‌ایآبشار شیرآباد
معروف‌ترین آبشار رامیان، آبشار شیرآباد می‌باشد که در خان ببین و در ۳۰ کیلومتری گنبد قرار گرفته است. این آبشار در واقع مجموعه‌ای بی نظیر از هفت آبشار می‌باشد که هر یک زیبایی خاص خودشان را دارند. برای طی کردن این مسیر و تماشای تمام آبشار‌ها باید خودتان را برای بالا رفتن از پله‌های نسبتا زیاد آماده کنید و در دل جنگل سرسبز به تماشای سرازیر شدن آب مشغول شوید. بالا رفتن از پله‌ها در دل جنگل و گوش دادن به صدای آب، شباهت بسیار زیادی با مسیر رسیدن به آبشار کبود وال علی آباد کتول دارد.
رامیان؛ شهر آبشار و چشمه‌های فیروزه‌ای
لازم است بدانید که بزرگ‌ترین آبشار مجموعه شیرآباد حدود ۳۰ متر ارتفاع دارد و در نهایت آب‌های آن در حوضچه‌هایی به عمق ۴۰ و ۸۰ متر سرازیر میشوند.
همان طور که اشاره کردیم، این مجموعه شامل هفت آبشار می‌باشد و در مسیر بازدید از تک تک آن‌ها به غار دیو سپید برخورد می‌کنید که از دیگر جا‌های دیدنی رامیان به شمار میرود.
رامیان؛ شهر آبشار و چشمه‌های فیروزه‌ایآبشار سرخه کمر
عاشقان و علاقه‌مندان به آبشار در سفر به رامیان با حق انتخاب‌های بسیار بالایی روبرو هستند، چون هر یک از آبشار‌های این منطقه در واقع مجموعه‌ای از چند آبشار کوچک و بزرگ است. مجموعه آبشار‌های سرخه کمر که در ۳ کیلومتری جنوب شرقی شهر رامیان قرار گرفته اند، با داشتن ۸ آبشار زیبا در دل جنگل‌های انبوه از دیگر جا‌های دیدنی و طبیعی این شهر به شمار می‌روند. مرتفع‌ترین آبشار این مجموعه به آبشار نعیم آباد معروف است که ارتفاع آن حدود ۲۸ متر است.
اماکن‌های مذهبی و تاریخیرامیان

رامیان؛ شهر آبشار و چشمه‌های فیروزه‌ای

قلعه موران
قلعه موران؛ میران یا ماران نشان دهنده‌ی چهره‌ی تاریخی رامیان است که در جنوب این شهر و بر بلندای قله‌ای جنگلی و غرق در درختان کوچک و بزرگ قرار گرفته است. قلعه ماران یا همان دژ تاکی؛ یادگاری به جای مانده از دوره تیموریان است که در ۱۲ کیلومتری و روی قله‌ای با ارتفاع ۲۴۳۰ متری جلوه گری میکند. مسیر رسیدن به این قلعه کمی سخت است و بازدید از آن بیشتر برای گروه‌های کوهنوردی و عاشقان این رشته مناسب خواهد بود.
رامیان؛ شهر آبشار و چشمه‌های فیروزه‌ایمکان‌های مذهبی
در کنار بازدید از طبیعت خارق العاده و مناطق ییلاقی بکر و دست نخورده رامیان، دقایقی را می‌توانید در مکان‌های مذهبی این شهر سپری کنید. بقعه امام زاده قاسم از نوادگان امام موسی کاظم ع و بی بی حلیمه خاتون دو مکان مذهبی در این شهر می‌باشند که در بین بومیان منطقه بسیار مورد احترام هستند. بقعه بی بی حلیمه در روستای الهادی و در ۲۵ کیلومتری رامیان و امام زاده قاسم در شهر دلند واقع شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش