«دلارهای متحرک» رئال در قاره سبز


«دلارهای متحرک» رئال در قاره سبز

تهران- ایرنا- مرکز بین‌المللی مطالعات فوتبال (CIES) پس از جمع‌آوری فهرستی از ارزشمندترین بازیکنان قرضی باشگاه‌ها شاغل در پنج لیگ معتبر اروپا، اعلام کرد که رئال مادرید به طور قرضی بازیکنانی را با ارزش تخمینی بیش از 260 میلیون یورو به پنج لیگ اول اروپا صادر کرده است.

در این فهرست بازیکنان قرضی براساس ارزش در بازار دسته‌بندی شده اند؛ ارزشی که البته با استفاده از الگوریتمی خاص که موئلفه‌های زیادی را مورد بررسی قرار می‌دهد، برآورد شده است.

این موئلفه‌ها سن، پست، ملیت، باشگاه مادر و باشگاه قرض داده شده، تعداد بازی در باشگاه و تیم ملی، مدت قرارداد، شرایط لحاظ شده در قرارداد قرضی، نتایج تیمی و یک دوجین فاکتور تاثیرگذار دیگر را شامل می‌شود.

فیلیپه کوتینیو صدرنشین فهرست

«دلارهای متحرک» رئال در قاره سبز

براساس این تحقیقات، ارزشمندترین بازیکن قرضی فعلی کوتینیو است که با در بایرن مونیخ توپ می‌زند؛ کسی که تابستان سال جاری با قراردادی یک ساله و قرضی از کاتالونیا راهی مونیخ شد.

باشگاه بایرن مونیخ مرد برزیلی را با ۸.۵ میلیون یورو خریداری کرده و ستاره فصل گذشته بارسا پس از آغازی خوب حالا تاثیرگذاری خود را از دست داده است، اما باشگاه آلمانی می‌تواند در صورت تمایل در ازای پرداخت ۱۲۰ میلیون یورو قرارداد این بازیکن را دائمی کند. هرچند این رقم بیشتر از تخمین ارزش این بازیکن توسط CIES است (۹۶.۵ میلیون یورو)

بازیکنان رئال مادرید در جایگاه دوم و سوم

در رده دوم این فهرست «دنی سبایوس» است؛ مرد اسپانیایی پس از اینکه به آرسنال قرض داده شد، به سرعت جایی ثابت در خط هافبک تیم «اونای امری» پیدا کرد اما رفته رفته برای درخشش تقلا کرد و حالا نیز فصلی سخت را پشت سر می‌گذارد.

براساس اعلام این مرکز تحقیقاتی، ارزش وی ۶۵.۷ میلیون یورو است اما برخلاف بایرن، توپچی‌ها بند خرید دائمی را در قرارداد قرضی وی جای نداده اند.

سه جایگاه نخست با حضور «مارتین اودگارد» در رده سوم تکمیل می‌شود؛ بازیکنی که ارزش تخمینی وی ۵۷.۳ میلیون یورو است؛ مرد نروژی به طور قرضی از رئال مادرید در رئال سوسیداد توپ می‌زند؛ جایی که انتظار می‌رود برای ۲ فصل در آن ماندگار شود.

او هم‌اکنون روزهای خوبی را در سوسیداد پشت سر می‌گذارد و در صورتی که رئالی‌ها در پایان مدت قرارداد قرضی تصمیم به بازگردان وی به سانتیاگو برنابئو بگیرد، باید به سوسیداد غرامت بپردازد.

در مجموع، هفت بازیکن رئال در جمع ۵۰ بازیکن اول این فهرست

در فهرست ۵۰ بازیکن برتر قرضی این فهرست، باشگاه رئال بیشترین نماینده را دارد؛ علاوه بر سبایوس و اودگارد، پنج کهکشانی دیگر در باشگاه‌های دیگر حضور دارند و «اشرف حکیمی» ارزشمندترین قرضی بعدی رئال در این فهرست است؛ مدافع مراکشی رئال که با قرارداد قرضی ۲ ساله به بورسیا دورتموند پیوسته است با ارزش تخمینی ۳۸ میلیون یورو در رتبه هشتم این فهرست جای دارد.

«بورخا مایورال»، «اسکار رودریگوئز»، «سرخیو رگیلیون» و «تاکفوسا کوبو» دیگر قرضی های رئال را تشکیل می‌دهند.

مایورال در حال حاضر در لوانته توپ می‌زند و ارزشی معادل ۲۲.۶ میلیون یورو دارد؛ رودریگوئز در لگانس است و برچسب قیمتی ۲۱.۲ میلیون یورو دارد؛ رگیلون در سویا بازی می‌کند و ۱۸.۹ میلیون یورو ارزش دارد و مرد ژاپنی نیز با ارزش ۱۷ میلیون یورو در مایورکا به فوتبال ادامه می‌دهد.

این هفت بازیکن در مجموع ۲۴۱.۷ میلیون یورو ارزش دارند؛ رقمی که هیچ باشگاه دیگری به نزدیک آن نیز نمی‌رسد.

به طور کلی و با احتساب دیگر بازیکنان قرضی حاضر در این فهرست، رئال ۲۶۱.۷ میلیون یورو بازیکن قرضی به پنج لیگ معتبر اروپا صادر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر