چرایی اصرار کالدرون برای خرید هافبک ؛ سرمربی آرژانتینی چه می خواهد ؟!


چرایی اصرار کالدرون برای خرید هافبک ؛ سرمربی آرژانتینی چه می خواهد ؟!

گابریل کالدرون علاوه بر یک مهاجم، درخواست خرید یک هافبک را نیز به باشگاه پرسپولیس داده است. نوشته چرایی اصرار کالدرون برای خرید هافبک ؛ سرمربی آرژانتینی چه می خواهد ؟! اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

چرایی اصرار کالدرون برای خرید هافبک ؛ سرمربی آرژانتینی چه می خواهد ؟!

ضعف پرسپولیس در بازیسازی باعث درخواست کالدرون برای جذب هافبک هجومی
نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۰
چرایی اصرار کالدرون برای خرید هافبک ؛ سرمربی آرژانتینی چه می خواهد ؟!

گابریل کالدرون علاوه بر یک مهاجم، درخواست خرید یک هافبک را نیز به باشگاه پرسپولیس داده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دوشنبه شب و زمانی که میثاقی انتظار داشت محمدحسن انصاری فرد خبر جدایی براندائو جونیور را تائید کند، انصاری فرد درباره خواسته های کالدرون صحبت و طرفداران پرسپولیس را متعجب کرد:

«آقای کالدرون درخواست خرید دو بازیکن را به ما داده، یکی در پست مهاجم نوک و دیگری هافبک هجومی».

خرید بازیکنی در خط میانی برای تیم پرسپولیس به این خاطر عجیب است که این تیم بیش ار هر پست دیگری، در وسط زمین مهره شناخته شده در اختیار دارد و هواداران این تیم می‌توانند یک دوجین هافبک را در تیم فعلی خود برشمارند.

روز گذشته کالدرون به خیابان پرسپولیس و ساختمان این باشگاه رفت تا مطالبات مالی خود و همچنین خواسته های نقل و انتقالاتی اش را پیگیری کند. او در این جلسه به خرید دو بازیکن مورد نظر خود اصرار ورزید اما ساعاتی بعد باشگاه پرسپولیس با صدور اطلاعیه ای، اعلام کرد:

«جذب هافبک تهاجمی هم حتمی نیست و بستگی به گزینه های پیشنهادی موجود و کیفیت آنها دارد».

پرسپولیس در خط هافبک مهدی ترابی، امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، محسن ربیع خواه، سعید حسین پور، محمدحسینی و… را در اختیار دارد و اتفاقا عناصر میانی این تیم نقش پررنگ تری در گلزنی و گلسازی داشته اند. اما به هر حال این مربی باتجربه یکی از نیازهای خود را در این پست اعلام کرده و پرسش مهم این است که چرا او به دنبال خرید یک هافبک هجومی یا بازیساز است؟

ریشه های این تصمیم را باید در روز پیش از دربی جستجو کنیم. زمانی که یکی از خبرنگاران از آمار ضعیف مهاجمان این تیم (دو گل در سه بازی) پرسید و کالدرون گفت: «ما احتیاج داریم در مرکز زمین بازی‌سازی بهتری داشته باشیم. بزرگترین مسوولیت درزمین برعهده مهاجمان است و این مساله نیازمند این است که خط‌های دیگر کمک بیشتری کنند. مسلما وقتی تیم بهتر بازی کند احتمال گلزنی مهاجمان هم بیشتر می شود».

در واقع کالدرون از همان زمان انتقادهایی را به بازیسازان خود داشت. در طول فصل مهدی ترابی و احمد نوراللهی مهم ترین پلی میکرهای سرخپوشان پایتخت بودند که البته هیچ وقت یک بازیساز متخصص نبوده اند. با این حال این دو قابل قبول ظاهر شدند ولی نکته اصلی این بود که عدم توانایی این دو در ساخت موقعیت سبب می‌شد تا توپ به کناره ها برود و تاکتیک سرخپوشان به سانتر از جناحین معطوف شود.

طبیعی است که در چنین شرایطی سرمربی تیم تلاش کند تا با خرید یک هافبک بازیساز یا تهاجمی متخصص، مشکل تیمش را حل کند اما در این راه دو نکته وجود دارد. یکی این که باتوجه به پر بودن پرسپولیس و تحت قرارداد بودن تمام بازیکنان، چه کسی و با چه مکانیزمی از لیست خارج خواهد شد؟ نکته دوم هم این که چرا کالدرون پیش از فصل به ضعف تیم خود (پس از اردوی ترکیه) پی نبرد و سروش رفیعی را به عنوان یک پلی میکر متخصص از تیم کنار گذاشت؟

مقصر اصلی در این زمینه خودِ کالدرون است اما نمی‌توان به این سادگی ماجرا را تمام کرد. اول این که خودِ سروش نیز نه در لیگ هجدهم و نه در پیش فصل، ستاره همیشگی نبود. دوم هم این که پرسپولیس در اردوی ترکیه بازی تدارکاتی انجام نداد که سرمربی آرژانتینی بتواند عیب و ایراد تیمش را به طور کامل پیدا کند.

بنابراین مجموعه ای از اتفاقات، پرسپولیس را به جایی رساندند که حالا باوجود داشتن هافبک های پرتعداد، بار دیگر به دنبال خرید بازیکن در این قسمت از زمین باشد. نکته جالب این که سرخپوشان در تابستان دو مهره اصلی که کنار گذاشتند «مهدی شریفی و سروش رفیعی» بود که حالا به دنبال خرید بازیکن با مشخصه های این دو هستند. اما این بار کالدرون باید با دقت بیشتری تصمیم گیری کند چرا که بی تردید مسئولیت این خریدها تمام و کمال با خودِ او خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید