جهان اسلام با وحدت و مقاومت پیروز است


جهان اسلام با وحدت و مقاومت پیروز است

تهران - ایرنا - رئیس هیات موسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد فعالان سیاسی جهان اسلام گفت: احزاب و فعالان سیاسی جهان اسلام با تکیه بر مقاومت و اتحاد درباره اصول مشترک پیروز همه میدان های مبارزه هستند.

سید رضا تقوی روز چهارشنبه در دومین اجلاسیه بین المللی «احزاب و فعالان سیاسی جهان اسلام» با اشاره به پیروزی های محور مقاومت در منطقه افزود: وحدت و مقاومت، رمز پیروزی احزاب و فعالان سیاسی جهان اسلام است.

تقوی با اشاره به جنگ نرم علیه مردم منطقه در فضای مجازی اظهار داشت: فعالان سیاسی جهان اسلام باید برای حضور موثر در فضای مجازی برنامه ریزی کنند تا توصیه های دشمنان در جنگ نرم خنثی شود.

رییس هیات موسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد فعالان سیاسی جهان اسلام، تحریم اقتصادی دشمنان از جمله آمریکا علیه کشورهای مستقل را یادآور شد و افزود: احزاب جهان اسلام با وحدت می توانند بر همه مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی موجود در جهان فایق آیند و تاثیر اقدامات دشمن را از بین ببرند.

تدوین اصول مشترک احزاب جهان اسلام گام بزرگی برای وحدت جهان اسلام خواهد بود

آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این نشست در سخنانی گفت: اساس اختلاف در جهان اسلام ناشی از مسایل سیاسی است.

وی افزود: آنچه می تواند جوامع اسلامی را متحد کند اتحاد احزاب سیاسی در امور مشترک مانند مبارزه با استکبار و دفاع از مستضعفان است.

آیت الله اراکی بر تدوین اصول مشترک فعالان سیاسی جهان اسلام تاکید و خاطر نشان کرد: تدوین اصول مشترک احزاب جهان اسلام و حرکت در راستای این اصول، گام بزرگی برای وحدت جهان اسلام خواهد بود.

حجت الاسلام قبانچی امام جمعه نجف نیز در سخنانی حضور میلیون ها زایر از نژادها و مذاهب مختلف اسلامی در مراسم اربعین را نماد بارز وحدت در جهان اسلام ارزیابی کرد و گفت: مراسم اربعین نشان می دهد که ایجاد وحدت بین مسلمانان کاملا ممکن است.

همه در مبانی و در دفاع از مقاومت متحد هستند

عبدالحسین روح الامینی، رییس خانه احزاب نیز در ادامه در سخنانی مقاومت فعال مردم منطقه و پرهیز آنان از عافیت طلبی در دوران مبارزه با تروریسم داعش را یادآور شد و ادامه داد: مجاهدان، تجارت با خدا را انتخاب کردند و در راه خدا با هم متحد شدند و مقاومت کردند و اگر فقط به فکر خودشان بودند، پیروز نمی شدند.

وی به حضور فعال ۸۳ حزب در ایران اشاره کرد و گفت: همه احزاب فعال در ایران در مبانی و در دفاع از مقاومت متحد هستند.

روح الامینی، فعالیت احزاب جهان اسلام در فضای مجازی و خارج از چارچوب های رسمی را یک ضرورت عنوان کرد.

دیگر فعالان سیاسی حاضر در این نشست، عصر امروز را عصر بیداری جهان اسلام عنوان کردند و با تاکید بر این موضوع که آفریقا به ویژه غرب آفریقا از بیداری اسلامی دور نیست، خواستار توجه جهان اسلام به این حوزه جغرافیایی شدند.

توجه به نقش زنان جهان اسلام از دیگر مسائلی بود که در این نشست مطرح شد و این فعالان سیاسی اعلام کردند در شرایطی که جهان اسلام، آماج حملات جنگ نرم دشمن است، زنان قهرمانان جنگ نرم و مقابله با افراطی گری هستند.

یکی دیگر از فعالان سیاسی نیز خواستار آسیب شناسی مشکلات جهان اسلام و ایجاد فراکسیونی به این منظور توسط آنان در نهادهای بین المللی مثل سازمان ملل شد تا بتوانند صف بندی جدیدی در مقابل بیانیه های دشمنان علیه کشورهای اسلامی شوند.

فعالان سیاسی جهان اسلام خواستار حل اختلافات سرزمینی بین کشورهای اسلامی به ویژه در حوزه آبراه ها شدند تا مانع سواستفاده دشمنان از این اختلافات در آینده شوند.
ایجاد پول مشترک و برندهای اقتصادی بین کشورهای اسلامی از دیگر مسائل طرح شده توسط فعالان سیاسی جهان اسلام بود.

این فعالان سیاسی، ضمن تاکید بر تقویت نقش جوانان، خواستار تقویت مبانی علمی و فقهی مقاومت به ویژه مقاومت در مقابل صهیونیسم شدند.

دومین اجلاسیه بین المللی «احزاب و فعالان سیاسی جهان اسلام» امروز چهارشنبه در هتل آزادی تهران با حضور فعالان سیاسی بیش از ۵۰ کشور جهان برگزار شد.

کمیسیون دانشجویی به عنوان نخستین کمیسیون سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی نیز، امروز با حضور ۱۲۰ دانشجو از بیش از ۲۵ کشور دنیا در همین مکان برگزار شد.

سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع وحدت امت در دفاع از مسجدالاقصی، با حضور ۴۰۰ تن از علما و اندیشمندان بیش از ۹۰ کشور جهان و ۱۸۰ تن از علما، اندیشمندان و مسئولان کانون تقریب دانشگاه‌ها از ۱۱ استان کشور در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه (۲۳ تا ۲۵ بهمن ۹۸) در تهران برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟