افول هژمونی آمریکا و انزجار کشور‌های تحت سیطره‌اش


افول هژمونی آمریکا و انزجار کشور‌های تحت سیطره‌اش

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها: از طرفی با افول هژمونی آمریکا و انزجار کشور‌های تحت سیطره آمریکا روبرو هستیم و از سویی در جهان اسلام ما ظرفیت بزرگی داریم.

افول هژمونی آمریکا و انزجار کشور‌های تحت سیطره‌اشبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون دانشجویی کنفرانس وحدت اسلامی عصر امروز با حضور ۱۲۰ دانشجو از ۲۵ کشور دنیا و به ریاست حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

علیرضا فیروزی در ابتدای این مراسم، گفت: این کمیسیون اولین کمیسیونی است که در افتتاحیه کنفرانس وحدت اسلامی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: سهیلا زکزاکی، فاطمه مغنیه و شهاب نوروزیان از جمله میهمانان این کمیسیون هستند.

افول هژمونی آمریکا و انزجار کشور‌های تحت سیطره‌اش

حجت الاسلام رستمی هم در ادامه این کمیسیون گفت: جهان اسلام درگیر با مسائلی است که فرصت بزرگ برای رسیدن به جهش و جایگاه واقعی و ارزشمند را می‌تواتد رقم بزند و از یک طرف با تهدیداتی روبرو هستیم که می‌تواند آسیب‌هایی به اسلام بزند.

وی تصریح کرد: از طرفی با افول هژمونی آمریکا و انزجار کشور‌های تحت سیطره آمریکا روبرو هستیم و از سویی در جهان اسلام ما ظرفیت بزرگی داریم. جمعیت بزرگ و توانمند و اثر گذار و منابع معدنی و موقعیت‌های سوق الجیشی که در اختیار کشور‌های اسلامی و جهان اسلام است تا بتوانند رسالتی که خداوند بر دوش رسل قرار داد را به تحقق برسانند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله وحدت گفت: وحدت یک مسئله اصلی است و مقطعی نیست. بلکه شعار دین ما وحدت است و دین ما همه را برادر یکدیگر معرفی کرده است.

رستمی تاکید کرد: موضوعاتی مثل فلسطین زخمی بر پیکره جهان اسلام است و موضوعی است که هرروز ما آثاری از این جراحت را بر چهره مسلمانان به واسطه رژیم جعلی اسرائیل می‌بینیم.

وی یادآور شد: ملت یمن و آلام این مردم و تحت ستم بودن این ملت اسلامی و سکوت فضای بین الملل نیز از دیگر بخش‌هایی هستند که رنجش مسلمین را در پی دارد. این‌ها ظرفیت‌های بزرگ و مغفولی است که مورد توجه نبوده است و به واسطه آن نظام اسلام آسیب دیده است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: مسلمانان در مقطعی نشان داده اند که می‌توانند سردمدار تمدن باشند. امروز زمانی است که مسلمانان می‌توانند این امر را با جهشی تحقق بخشند. نظرات و گفتگو‌های شرکت کنندگان در نشست می‌تواند در این مسیر موثر باشد.

وی گفت: شعار نشست سی و سوم «وحدت امت در دفاع از قدس شریف» است و این شعار می‌تواند خود موجب گفتگوی دانشجویان در این کمیسیون باشد.

دشمن به خط آخر خود رسیده است

آیت الله اراکی دبیر کنفرانس وحدت اسلام هم طی سخنانی گفت: امروز غرب به بن بست برنامه‌های خود رسیده و ما در منطقه و جهان با چالش‌های بزرگی روبرو هستیم.

رئیس مجمع تقریب مذاهب طرفداری بی پرده دشمنان از اهداف خود را بزرگترین این چالش‌ها عنوان کرد و افزود: این بی پرده صحبت کردن آن‌ها و گستاخی دشمن یک جنبه مثبت دارد و یک جنبه منفی. جنبه مثبت این گستاخی این است که استکبار نشان می‌دهد دشمن به خط آخر خود رسیده و همه برنامه‌ها و نقشه‌های خود را پیاده کرده و به نتیجه نرسیده است؛ بنابراین ما به این نتیجه می‌رسیم که جبهه مقاومت در آنچه انجام داده موفق بوده است.

وی ادامه داد: اولین موفقیت مقاومت این بود که توانست نقشه‌های دشمن را نقش برآب کند. امروز فرمانده حزب الله و حماس اعلام می‌کنند که ما از هر زمان قوی‌تر هستیم.

آیت الله اراکی با اشاره پیروزی جبهه مقاومت در عراق و یمن گفت: این پیروزی‌ها را باید جشن گرفتت. جبهه مقاومت توانست تکفیر را به انزوا بکشاند. وحدت اسلامی و گفتمان تقریب گفتمان غالب است و گفتمان تکفیر شکست خورده است.

وی در پایان گفت: خود این اجتماع دانشجویی گام بلندی در مسیر پیروزی است و امیدواریم از این اجتماع تشکل دانشجویی جهانی شکل بگیرد.

زمینه تحقق آرمان‌ها را فراهم کنید

حجت الاسلام صالحی، معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها هم در این مراسم گفت: اطمینان داشته باشید که پر امیدترین کمیسیون و پرنشاط‌ترین آن که باید در فضا وجود داشته باشد، همین کمیسیون دانشجویی باید باشد. امروز فلسطین الهام بخش مقاومت در جهان اسلامی به شمار می‌رود. همچنین در کنار آن یمن نیز از قله‌های مقاومت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مقاومتی که از ۴۰ و ۵۰ سال قبل شروع شد با امروز تفاوت دارد. امروز جوانان و سرمایه‌های عظیمی داریم که ۴۰ سال قبل و ۵۰ سال قبل نداشتیم.

معاون سیاسی فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها افزود: حتما باید به محور مقاومت در مسائل اقتصادی و فرهنگی نیز توجه کرد. همه ما امروز نشانه‌های افول را در آمریکا می‌بینیم و امروز، چون عرصه بر دشمن و جریان سلطه تنگ شده است؛ اگرچه مبارزه صریح‌تر شده است، اما مقاومت هم سریعتر از آن‌ها ابراز می‌کند که کمتر از ۲۵ سال دیگر رژیم غاصب صهیونیست باقی نخواهد ماند و این کمیسیون حتما آنروز خواهد بود و برای حل مسائل جهان فعالیت خواهد کرد.

صالحی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های شما این است که زمینه تحقق آرمان‌ها را می‌تواتید فراهم کنید و هرجا هستید آنجا را باید مرکز عالم بدانید؛ چرا که مهم عنصر متعالی شما جوانان دانشجو است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس