عاملیت تامین منابع برای خرید 630واگن مترو برعهده 2بانک کشاورزی و شهر/ تصویه بدهی دولت به شهرداری با تهاتر بانکی


عاملیت تامین منابع برای خرید 630واگن مترو برعهده 2بانک کشاورزی و شهر/ تصویه بدهی دولت به شهرداری با تهاتر بانکی

مدیرعامل متروی تهران گفت: : بنا است دولت بدهی‌های خود به شهرداری را از طریق تهاتر با بانک‌ها و تصویه بدهی‌ها شهرداری به بانک‌ها پرداخت کند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی امام در پاسخ به پرسشی مبنی سرانجام خرید 630 واگن مترو از طریق فاینانس با کشور چین به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: فرایند این موضوع به کندی پیش می‌رود. درحال پیدا کردن بانک عامل برای این خرید هستیم و احتمالا بانک شهر و کشاورزی عاملیت را برعهده بگیرند.

او ادامه داد: یکی از مشکلات این فاینانس نوع ارز آن است. وزارت کشور با پیمانکار با یورو قرارداد بسته و کشور چین می‌گوید درصورتی آن را قبول می‌کند که با یوآن بسته شود. این موضوع سبب کند شدن فرایند شده و وزارت کشور باید با الحاقیه‌ای موضوع را حل کند.

مدیرعامل مترو همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعیین تکلیف فروش هزار و 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط 7،6 مترو گفت: بزرگترین مشکل ما در این حوزه بدهی بزرگ بانکی مترو از سال‌های پیش است. بعد از ارائه گزارشی در هیئت دولت، بنا شد سازمان برنامه و بودجه درباره تامین سهم 50 درصدی دولت برای بازپرداخت اصل سود اوراق مشارکت به ما تضمین دهد اما همچنان مشکل ما با بانک مرکزی پابرجاست.

امام تاکید کرد: بانک مرکزی بعد از هربار درخواست ما خواستار تعیین تکلیف بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها است. 21 هزار میلیارد تومان عدد کمی نیست و فعلا ما توان پرداخت آن را نداریم.

مدیرعامل مترو گفت: بنا است دولت بدهی‌های خود به شهرداری را از طریق تهاتر با بانک‌ها و تصویه بدهی‌ها شهرداری به بانک‌ها پرداخت کند. ظرفیت‌های قانونی زیادی برای کمک دولت به مترو و توسعه حمل و نقل عمومی طی سالها وجود داشته که تاکنون اجرایی نشده است.

او با اشاره به بدقولی دولت‌ها طی سالها برای کمک به توسعه خطوط مترو اظهار کرد: کمک یک میلیارد دلاری و 4 هزار میلیارد تومانی دولت درسال‌های 88 و 86 به متروی پایتخت از جمله ظرفیت‌های قانونی است که مجلس برای توسعه مترو در نظر گرفته اما دولت‌ها زیربار اجرای آن تاکنون نرفته‌اند. اگر بخشی از این ظرفیت‌ها تامین شود مشکل مترو تا حدودی رفع خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید