مجتمع رسیدگی به دعاوی اقتصادی در همدان راه اندازی می‌شود


مجتمع رسیدگی به دعاوی اقتصادی در همدان راه اندازی می‌شود

همدان- ایرنا- رییس کل دادگستری همدان گفت: مجتمع رسیدگی به دعاوی اقتصادی در صورت تامین مکان از سوی اتاق بازرگانی در همدان راه اندازی می‌شود.

محمدرضا عدالتخواه روز چهارشنبه در جمع فعالان اقتصادی همدان بیان کرد: یکی از درخواست های فعالان اقتصادی راه اندازی شعبه ویژه مسایل اقتصادی در دادگستری است ولی با راه اندازی یک شعبه مشکلی حل نمی شود چرا که در آن شعبه دعاوی دیگر نیز رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: در صورت تامین مکان مورد نیاز برای این مجتمع، دادگستری نیروی مورد نیاز را در این مکان مستقر می کند و مسایل کیفری، حقوقی، دادسرا و دادگاه تجدیدنظر در این مجتمع رسیدگی می شود.

رییس کل دادگستری همدان افزود: هدف از راه اندازی این مرکز، مذاکره، سازش و داوری پیش از تشکیل پرونده قضایی و دادرسی است یعنی پیش از حضور در دادگاه ابتدا دنبال صلح و سازش هستیم.

عدالتخواه اضافه کرد: حتی دعاوی شخصی و غیر اقتصادی فعالان اقتصادی را نیز می توان در این مجتمع رسیدگی کرد چرا که وقت برای فعالان اقتصادی بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این مجتمع، اگر یک فعال اقتصادی دچار مشکل شد دیگر گرفتار راهروهای دادگاه و تلف شدن وقت نشده و حرمت او هم حفظ می شود.

رییس کل دادگستری همدان تاکیدکرد: زیر ساخت های دادگستری همدان از ابتدا ضعیف بسته شده است و از نظر مکان و تعداد شعب دچار خلاء هایی هستیم.

عدالتخواه با بیان اینکه در این مجتمع مفاسد اقتصادی رسیدگی نمی شود بیان کرد: از پروانه فعالیت، فعال اقتصادی می توان برای کفالت نیز استفاده کرد.

وی اظهار داشت: فعالان اقتصادی، افسران ارشد و فرماندهان میدان جنگ اقتصادی هستند و ما هم به عنوان دستگاه قضایی حامی شما هستیم و موانع احتمالی را از پیش پای شما برمی داریم.

رییس کل دادگستری همدان افزود: در جریان اختلافات و دعاوی بین فعالان اقتصادی و بانک ها رویکرد دستگاه قضایی حمایتی است.

عدالتخواه ادامه داد: تمام تلاش مجموعه قضایی همدان این است که تحت هیچ شرایطی اجازه ندهیم حتی یک کارگاه تولیدی هم تعطیل شود.

وی افزود: برخی بنگاه های اقتصادی به علت وجود شرایطی در کشور دچار مشکلاتی شده و واحد تولیدی از سوی بانک مصادره یا شاکی خصوصی آن را توقیف کرده است با این وجود در راستای ایجاد مصالحه اقدام می شود به گونه ای که حق شاکی نیز تضییع نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها