نیمی از اعتبارات بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی تخصیص یافت


نیمی از اعتبارات بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی تخصیص یافت

ایرنا نوشت: معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت یک روز پس از وقوع زمین لرزه آذربایجان‌شرقی مصوبه‌ای داشت که همه جوانب و مسایل مرتبط با زلزله از جمله اسکان موقت و بازسازی‌ها در آن دیده شده بود و امروز هم رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که 50 درصد از منابع پیش بینی شده برای دوره بازسازی، تخصیص داده شده است.

اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه هنگام ورود به تبریز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای زلزله خیز است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از دانش و تجربیات بسیار خوبی برای مواجهه با زلزله و جبران خسارت‌های ناشی از آن برخوردار بوده که این توانمندی‌ها حتی در عرصه بین الملل نیز منحصر به فرد است.

وی با اشاره به زلزله استان آذربایجان شرقی در شهرستان‌های میانه و سراب تشریح کرد: خوشبختانه مدیران و مسئولان استان عملکرد خوبی داشتند و دستگاه‌های ملی نظیر جمعیت هلال احمر، نیروهای مسلح و ستاد بحران نیز به سرعت وارد عمل شدند و بر اساس گزارش وزیر کشور که امروز صبح در نشست هیات دولت ارایه کرد، مرحله ساخت و ساز و بازسازی خرابی‌ها آغاز شده است.

جهانگیری با اشاره به سرمای هوا و این که در آستانه ورود به فصل زمستان هستیم بیان کرد: اسکان موقت مردم مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی موضوعی پراهمیت است و باید به نحوی مدیریت شود که مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم که ظرف ۵ ـ ۶ ماه آینده روند بازسازی‌ها به نحو مطلوبی انجام شود و وضعیت روستاهای آسیب دیده نیز از نظر واحدهای مسکونی و شرایط تولید، کشاورزی و دامداری آنها بهتر از وضعیت پیش از زلزله خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور بلافاصله بعد از ورود به فرودگاه تبریز با بالگرد راهی مناطق زلزله زده شد.

وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس جمعیت هلال احمر در این سفر معاون اول رییس جمهوری را همراهی می‌کنند.

در زمین لرزه ۵ و ۹ ریشتری بامداد جمعه ۱۷ آبان شهر «ترک» میانه ۵ نفر کشته و حدود ۶۰۰ نفر مصدوم شدند.

این حادثه به حدود ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان‌های میانه و سراب خسارت وارد کرد.

46

کد خبر 1320827

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن