برکناری چهار شهردار در ترکیه به اتهام ارتباط با «پ‌ک‌ک»


برکناری چهار شهردار در ترکیه به اتهام ارتباط با «پ‌ک‌ک»

ترکیه 4 شهردار این کشور را به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی از سمت خود برکنار کرد.

برکناری چهار شهردار در ترکیه به اتهام ارتباط با «پ‌ک‌ک»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه ۴ شهردار دیگر را به اتهام ارتباط با حزب دموکراتیک خلق کردستان از سمت خود برکنار کرد.

با برکناری این چهار تن شمار شهردارانی که از اوایل سال میلادی جاری در ترکیه به دلیل ارتباط با «گروه‌های تروریستی» از سمت خود برکنار شدند به ۲۰ نفر رسید.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و دولت آنکارا حزب کارگران کردستان را به ارتباط با گروه پ ک ک متهم می‌کند. هزاران نفر از اعضای این گروه از سوی دولت ترکیه تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

در روز ۶ اکتبر ۲۰۱۹، دونالد ترامپ دستور داد تا نیرو‌های نظامی آمریکایی که در شمال شرقی سوریه و برای حمایت از کُرد‌ها حضور داشتند، از این کشور خارج شوند. چند روز بعد، آنکارا عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

اقدام ترامپ برای خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال شرق سوریه چراغ سبزی به آنکارا برای آغاز عملیات نظامی بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل