اعزام تیم ملی جوجیتسو به مسابقات جهانی، فردا


اعزام تیم ملی جوجیتسو به مسابقات جهانی، فردا

تیم ملی جوجیتسو ایران برای شرکت در رقابت‌های جهانی این رشته، فردا عازم ابوظبی امارات می‌شود.

اعزام تیم ملی جوجیتسو به مسابقات جهانی، فردابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تیم ملی جوجیتسو ایران بعد از غیبت چهار ساله در مسابقات جهانی، قرار است با ترکیب ۱۱ ورزشکار مرد و در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به سرمربیگری سیدامیر خوش‌بین و سرپرستی محمدحسن رستمیان رئیس انجمن جوجیتسو ایران، در این رویداد حاضر شود.

یوسف جولانی به عنوان مربی و جواد شفیعی به عنوان مربی بدنساز، این تیم را همراهی می‌کنند.

کیان علی‌زاده، مهراب افسری، مهران ستار، احمدرضا عیدی، فرهان موسوی، حمید امرایی، محمد سعیدی، مسعود حسن زاده، رضا شفیعی، حبیب رنجبر و امیرحسین خادمیان، نفر‌های اعزامی ایران به این مسابقات هستند.

آخرین حضور تیم ملی جوجیتسو ایران در مسابقات جهانی به سال ۲۰۱۴ و در کشور فرانسه باز‌می‌گردد که در این رقابت‌ها تیم ایران ۲ مدال نقره و سه برنز کسب کرد.

جوجیتسو چند ماهی است که از فدراسیون جودو جدا شده و زیرنظر فدراسیون کاراته مشغول فعالیت است.

محمدحسن رستمیان رئیس انجمن جوجیستو درباره اعزام تیم ملی جوجیتسو به رقابت‌های جهانی گفت: تیم ملی جوجیتسو ۲ دوره در مسابقات جهانی غایب بود که تداوم این مسئله سبب از دست رفتن کرسی‌های ایران در فدراسیون جهانی می‌شد. کرسی‌های مهمی را در حوزه داوری، نایب رییسی آسیا، بانوان و امور ورزشکاران در اختیار داریم و حیف است که به علت برخی کج‌سلیقه‌گی‌ها آن را از دست دهیم.

وی با اشاره به احتمال رویارویی ورزشکاران ایرانی با حریفان رژیم اشغالگر قدس افزود: خوشبختانه در این زمینه تمامی تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است و از این بابت نگرانی نداریم. با بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد که در بخش مبارزه، حریفی از رژیم صهیونیستی حضور ندارد و در بخش نوازا هم در اوزانی حاضر می‌شویم که احتمال روبرو شدن با نماینده این رژیم غاصب صفر است.

رئیس انجمن جوجیتسو در خصوص پیش بینی نتایج تیم ایران در این مسابقات گفت: در شرایطی این تیم را به مسابقات اعزام می‌کنیم که اکثر فدراسیون‌ها با مشکلات مالی روبرو هستند، با این حال به توانمندی نفر‌های اعزامی مطمئن هستیم و امید ۱۰۰ درصدی به کسب مدال داریم.

وی با ارزیابی شرایط و جایگاه جوجیتسو در بین رشته‌های رزمی ایران افزود: جوجیتسو در بازی‌های آسیایی حضور دارد و می‌تواند به عنوان یک رشته مدال‌آور در ارتقای رتبه کاروان ورزش ایران تاثیرگذار باشد، از همین رو لازم است حمایت‌ها از این رشته بیشتر شود.

رستمیان گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی فدراسیون‌ها و رشته‌های رزمی، ورزشکاران و قهرمانان خود را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که به صورت هم‌زمان در رشته جوجیتسو هم فعالیت داشته باشند، این اقدام خلاف عرف بین‌المللی بوده است و باعث می‌شود تا ورزشکار را از فرصت مدال‌آوری محروم کند. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا دیگر شاهد چنین کج‌اندیشی‌هایی در ورزش کشور نباشیم.

وی با قدردانی از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش افزود: خوشبختانه اخیرا شاهد حمایت‌های مسئولان ورزش کشور از این رشته هستیم و این موضوع سبب شده است ما با دلگرمی بیشتری به کار ادامه دهیم. امیدوارم با کسب مدال‌های خوش رنگ از این مسابقات، پاسخگوی این حمایت باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !