مدل نهایی آسپارک Owl معرفی شد؛ ابرخودروی برقی 2012 اسب بخاری


مدل نهایی آسپارک Owl معرفی شد؛ ابرخودروی برقی 2012 اسب بخاری

کمپانی ژاپنی آسپارک (Aspark)، از مدل نهایی هایپرکار تمام الکتریکی خود به نام آسپارک Owl رونمایی کرد. این خودروی جاده ای برقی با توان ۲۰۱۲ اسب بخاری خود، لوتوس اوایا را پشت سر گذاشته و لقب قدرتمندترین خودروی جاده ای دنیا را به خود اختصاص می دهد.

به گفته شرکت سازنده، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر و صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آسپارک Owl به ترتیب ۱.۶۹ و ۱.۹ ثانیه بوده که آن را در زمره یکی از پرشتاب ترین خودروهای دنیا قرار می دهد. شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز ۱۰.۶ ثانیه اعلام شده و نهایت سرعت آن نیز روی ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مدل نهایی آسپارک Owl معرفی شد؛ ابرخودروی برقی 2012 اسب بخاری

از این خودروی ۳ میلیون دلاری تنها ۵۰ دستگاه ساخته می شود که ۱۵ مدل از آن تاکنون به فروش رفته است. خودروی مورد بحث توسط شرکت MAT در ایتالیا تولید خواهد شد و به گفته «ماسانوری یوشیدا» (Masanori Yoshida)، مدیر شرکت آسپارک، نمونه های نهایی این خودرو تا سال آینده میلادی آماده خواهند شد.

بهتر است کمی در مورد عملکرد آسپارک Owl صحبت کنیم. این اعجوبه ژاپنی از چهار موتور برخوردار است که از باتری ۶۴ کیلو وات ساعتی لیتیوم-یونی نیرو می گیرند. موتورها درون شاسی مونوکوک کربن جا خوش کرده و توانایی تولید حداکثر ۲۰۱۲ اسب بخار نیرو و ۱۹۹۹ نیوتن بر متر گشتاور را دارند که بیشتر از لوتوس اوایا و پینین فارینا باتیستا Rimac C_Two است.

مدل نهایی آسپارک Owl معرفی شد؛ ابرخودروی برقی 2012 اسب بخاری

آسپارک Owl به لطف بهره مندی از تکنولوژی گشتاور برداری (Torque Vectoring) علاوه بر مسیرهای مستقیم، عملکرد مناسبی در مسیرهای پیچ دار دارد. یوشیدا می گوید آنها از زمان رونمایی از Owl برای اولین بار در ۲۰۱۷، سخت تلاش کرده اند تا این اتومبیل نه تنها سریع تر شود، بلکه لقب سریع ترین را نیز به خود اختصاص دهد.

خودروی مورد بحث با یک بار شارژ کامل می تواند تا شعاع ۴۵۰ کیلومتری حرکت کند؛ ولی مطابق معمولِ آنچه در خودروهای برقی مشاهده می شود، در صورت شتاب گیری های مداوم و به چالش کشیدن خودرو، باید انتظار کاهش شعاع حرکتی را داشت.

مدل نهایی آسپارک Owl معرفی شد؛ ابرخودروی برقی 2012 اسب بخاری

مدل نهایی نسبت به کانسپت سال ۲۰۱۷ تغییراتی داشته که از آنها می توان به آینه های بال شکل، باله عقب فعال و شیشه کناری جدید اشاره کرد. درب های پروانه ای، پنل های فیبر کربن، سیستم تعلیق هیدرولیکی و طراحی داخلی «سوپر لاکچری» دست نخورده باقی مانده و وزن خودرو نیز ۱۹۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا