سردار اشتری: اجازه ایراد هیچ خدشه‌ای را به امنیت انتخابات نمی‌دهیم


سردار اشتری: اجازه ایراد هیچ خدشه‌ای را به امنیت انتخابات نمی‌دهیم

مشهد- ایرنا-فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در بحث امنیت انتخابات و شعب اخذ رای، مسئولیت تامین امنیت برعهده ناجا لذا خط قرمز ما امنیت است و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به امنیت انتخابات وارد شود.

روابط عمومی شورای نگهبان عصر چهارشنبه به نقل از سردار حسین اشتری در همایش سراسری اعضای هیاتهای نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مشهد پرارش داد: اهمیت مجلس شورای اسلامی بر کسی پوشیده نیست و ما مکررا در بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری این اهمیت را شنیده ایم اینکه امام راحل فرمودند مجلس در راس امور است. به هیمن خاطر اگر مجلس وظایف خود را به خوبی انجام دهد می‌تواند بر دیگر دستگاهها و قوای کشور تاثیر مستقیم گذارد.

وی همچنین نقش شورای نگهبان و هیاتهای نظارت مردمی را بر شکل گیری مجلس انقلابی، مردمی و ولایی بسیار مهم توصیف و بیان کرد: امروز شورای نگهبان پرچمدار و نماد دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام است و همه باید به شورای نگهبان کمک کنند تا انتخابات به نحو احسن برگزار شود.

فرمانده ناجا در ادامه همچنین به تشکیل قرارگاه ویژه این نیرو برای پاسخ سریع و دقیق به استعلامات شورای نگهبان اشاره و بیان کرد: "اطلس امنیتی انتخابات" نیز تعیین شده و نقاطی که ممکن است در آن با مشکل امنیتی مواجه شویم کاملا مشخص هستند. بر اساس این اطلس امنیتی از همین الان مشخص است که در کدام حوزه‌ها و شعب احتمالا مشکل خواهیم داشت لذا پیش بینی‌های لازم را انجام داده و کاملا آماده تامین امنیت انتخابات هستیم.

وی در ادامه همچنین اظهارداشت: کاملا می‌دانیم که در کشورهای اطرافمان چه خبر است، اگر دشمنان یک گروه تروریستی به نام داعش را درسوریه و عراق تاسیس کردند هدفشان ایران بود و الان هم اگر آشوب‌هایی را در برخی کشورها ایجاد می‌کنند به نظر می‌رسد هدف اصلی آنها باز هم ایران است. البته موفق هم نخواهند شد.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنانش در همایش سراسری اعضای هیاتهای نظارت بر انتخابات در مشهد گفت: دولت، مجلس و مسئولان باید مراقب باشند که آرامش کشور برهم نخورد. انتخابات باید با آرامش کامل برگزار شود. در تامین امنیت انتخابات با هیچ کس شوخی نداریم زیرا مسئول تامین امنیت انتخابات هستیم و باید پاسخگو باشیم. هیچ کس حق ندارد حرفی بزند که منجر به ناامنی شود، حتی هیچ کس حق ندارد در تامین امنیت انتخابات دخالت کند.

وی افزود: امسال از همه‌ سالهای گذشته برای تامین امنیت انتخابات آماده‌تر و با توان و اشراف اطلاعاتی بیشتری پای کار هستیم. در واقع، امسال آماده تر، هوشمندانه‌تر و با تجهیزات بیشتری به نسبت ۴۰ سال گذشته امنیت انتخابات را تامین خواهیم کرد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دومین روز اسفندماه آتی برگزار می‌شود.

همایش سراسری اعضای هیاتهای نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رویکرد آموزشی که دیروز با سخنرانی دبیر شورای نگهبان در مشهد آغاز شد تا فردا پنجشنبه ۲۳ آبان ماه در محل تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی ادامه دارد.

۷۰۰ عضو هیاتهای نظارت بر انتخابات در چارچوب این همایش علاوه بر آشنایی با خط مشی شورای نگهبان در مورد انتخابات اسفند ماه آتی، نظرهای مسئولان مختلف کشور را پیرامون این رویداد سیاس در سخنرانیهای آنان در صحن همایش دریافت می‌کنند.

بنا بر اعلام مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، نشستهای اصلی همایش اعضای هیاتهای نظارت بر انتخابات در مشهد بدون حضور خبرنگاران جریان دارد اما با پیش‌بینی محلی در کنار سالن همایش مسئولان و شخصیتهای کشوری حاضر در این رویداد، با اصحاب رسانه پیرامون همین موضع گفت‌وگو می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت اصلی خود زشت پنداری چیست؟